Στέλιος Ρουμελιώτης: Η Νέα Υόρκη αποτελεί σημείο-σταθμό στην πορεία της Coffee Lab

Στέλιος Ρουμελιώτης: Η Νέα Υόρκη αποτελεί σημείο-σταθμό στην πορεία της Coffee Lab

Το 2022, κλείνει για την Coffee Lab με 30 επιπλέον καταστήματα, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με δυναμική διείσδυση στο κομμάτι του φαγητού, με προσεγμένες γεύσεις, με νέο premium design καταστημάτων, νέες στρατηγικές συνεργασίες στο εξωτερικό και σταθερή άνοδο στην προτίμηση του καταναλωτικού κοινού και, κατ’ επέκταση, στα κέρδη της. Ο Στέλιος Ρουμελιώτης, ιδιοκτήτης και CEO, μιλά για το ταξίδι στην κορυφή και μοιράζεται σχέδια και στόχους.

 

«Η Coffee Lab, από την ίδρυσή της, διακρίνεται για τα γρήγορα αντανακλαστικά της στις δοκιμασίες των καιρών, πιάνοντας τον παλμό της αγοράς και προσαρμόζοντας καταλλήλως τις ενέργειές της τόσο σε διαφημιστικό-προωθητικό επίπεδο όσο και επεκτατικό. Καλούμενη, λοιπόν, να διαχειριστεί το φαινόμενο “κορωνοϊός”, προχώρησε με ταχύτατους ρυθμούς στο πλάνο της επόμενης μέρας. Τι σημαίνει, πρακτικά, αυτό; Πρώτον, ο εντοπισμός ευκαιριών. Πάντα, σε μια περίοδο κρίσης, παρουσιάζονται κατάλληλες περιστάσεις ανάπτυξης και εμείς προχωρήσαμε με ένα νέο μενού φαγητού στα καταστήματά μας, με σκοπό να βελτιώσουμε τη ζωή των πελατών μας, δίνοντας πολλές, νέες, προσεγμένες και πιο υγιεινές επιλογές φαγητού. Δεύτερον, υλοποιήσαμε rebranding στα καταστήματα του δικτύου μας. Με αφορμή, λοιπόν, τη “νέα εποχή του φαγητού”, σχεδιάστηκε η “new era” των καταστημάτων και δημιουργήσαμε ένα νέο concept καταστήματος στην καρδιά της Αθήνας, το οποίο συνδυάζει B2C και B2B παροχές: την Coffee Lab Croissanterie, στην Ακαδημίας 62» αναφέρει ο Στέλιος Ρουμελιώτης. 

 

Η croissanterie διαθέτει το δικό της εργαστήριο, παράγει 30.000 χειροποίητα croissants τον μήνα, τα οποία και διανέμει σε όλο το δίκτυο καταστημάτων της και ταυτόχρονα προσφέρει ατόφια την εμπειρία καφέ που προσφέρει η Coffee Lab στο καταναλωτικό κοινό. Γενικότερα, η “new era” εποχή έρχεται να κατοχυρώσει την παρουσία της υπογράφοντας μια νέα, ολοκληρωμένη σειρά προϊόντων χειροποίητης σοκολάτας τόσο στη βρώσιμη μορφή της όσο και σε μορφή ροφήματος. Μια σειρά προϊόντων χειροποίητης σοκολάτας με το δικό της brand “Boutique Chocolat by Coffee Lab”, που αποδεικνύει, για ακόμη μία φορά, την καινοτομία των προϊόντων της Coffee Lab. 

 

Το ταξίδι στη Νέα Υόρκη

 

Άλλο ένα κομμάτι που σηματοδοτεί τόσο τον επεκτατικό χαρακτήρα όσο και τη διάθεση για εξέλιξη της Coffee Lab είναι η υπογραφή στρατηγικής συνεργασίας με την Pragmatic Ventures, η οποία ανέλαβε το master franchise των καταστημάτων Coffee Lab στη Νέα Υόρκη. «Η Νέα Υόρκη αποτελεί σημείο-σταθμό στις Ηνωμένες Πολιτείες και η εισχώρηση ενός ελληνικού brand σε αυτήν τη στρατηγική τοποθεσία ανοίγει τον δρόμο για να μπορέσει και η χώρα μας να ισχυροποιήσει την εμπορική θέση της στην τεράστια αγορά των ΗΠΑ. Για αρχή, για το 2023, οι στόχοι για το άνοιγμά μας στη Νέα Υόρκη είναι οι εξής: Πρώτον, η δημιουργία ενός δικών μας προδιαγραφών εργαστηρίου παραγωγής καφέ, ακολουθώντας πιστά τις διαδικασίες που έχουμε δομήσει σαν Coffee Lab (ενδελεχείς έλεγχοι ποιότητας, κατάλληλο συσκευαστήριο κ.λπ.), ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία διανομής και εξοπλισμού με δικά μας προϊόντα στα καταστήματα που θα βρίσκονται στη Νέα Υόρκη. Tα υπόλοιπα προϊόντα (φαγητό, snacks κ.λπ.) αναλαμβάνουν στρατηγικοί συνεργάτες, κάνοντας την απαραίτητη έρευνα αγοράς και προσφέροντας εξατομικευμένη εμπειρία, καλύπτοντας τις ανάγκες του τοπικού καταναλωτικού κοινού. Παράλληλα, προχωράμε στο άνοιγμα 5 καταστημάτων με την επωνυμία Coffee Lab σε επιλεγμένα σημεία της Νέας Υόρκης, όπου το κοινό θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει το brand μας και τα προϊόντα μας και να μας αναδείξει όπως ακριβώς έγινε και στον ελλαδικό χώρο» υποστηρίζει ο CEO της εταιρείας.

 

Ο στόχος που έγινε πραγματικότητα

 

«Εξαρχής, στόχος μας ήταν η δυναμική διείσδυση του brand στην αγορά του καφέ, προχωρώντας σε μαζικό άνοιγμα καταστημάτων, ώστε να γνωρίσει το ελληνικό κοινό την έννοια και την αξία του μονοποικιλιακού καφέ. Η επιμονή μας σε αυτήν την προσέγγιση κέρδισε την εκτίμηση του καταναλωτή και άλλαξε τη ρότα στην εμπειρία καφέ για την Ελλάδα» λέει ο Στέλιος Ρουμελιώτης. Παράλληλη και εξίσου σημαντική ενέργεια είναι η καινοτομία στις γευστικές προτάσεις όχι μόνο στην κατηγορία του καφέ, αλλά και στους άλλους κρίκους της αλυσίδας προϊόντων, ένας ακόμη παράγοντας που διατηρεί ζωηρό το ενδιαφέρον γύρω από την Coffee Lab. «Δημιουργούμε προϊόντα που προσαρμόζονται στις τάσεις της εποχής, αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των καταναλωτών και δίνουμε διαρκώς νέες προτάσεις, που ιντριγκάρουν το κοινό να τα δοκιμάσουν» καταλήγει. 

 

Tα σχέδια για το 2023

 

Για το 2023, στην εγχώρια αγορά, συνεχίζουν το redesign στο υπόλοιπο 40% των καταστημάτων τους, όπου και ολοκληρώνεται η premium εικόνα της Coffee Lab. Στη λογική αυτή, θα προστεθεί και η εγχώρια ανάπτυξη δικτύου με 30 νέα καταστήματα, καθώς και άλλα 10 σε υπόλοιπες χώρες του εξωτερικού όπου ήδη έχουν παρουσία (Κύπρο, Αίγυπτο, Αγγλία, Γερμανία, Βουλγαρία). «Η διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων μας προϋποθέτει και κατάλληλο, up-to-date εξοπλισμό. Γι’ αυτόν τον λόγο προχωράμε σε επένδυση ύψους 1 εκατ. ευρώ στην αναβάθμιση μηχανημάτων και εξοπλισμό παραγωγής. Μετά την κάθετη παραγωγή κάψουλας τύπου Nespresso, προχωράμε στην καθετοποιημένη συσκευασία προϊόντων λιανικής και, τέλος, ένα καινοτόμο και πρωτόγνωρο concept για τα ελληνικά δεδομένα, τη διαλογή του κόκκου καφέ βάσει χρώματος και μεγέθους, μετά το καβούρδισμά του, και απορρίπτοντας έτσι οποιοδήποτε ελάττωμα μπορεί να έχει διαφύγει από τους προηγούμενους σταθμούς ελέγχου» εξηγεί ο ίδιος ο Στέλιος Ρουμελιώτης.

 

Aπό το Coffee&Brunch Magazine