To “πακέτο” των 450 εκατ. και η “επανεφεύρεση” των Starbucks σε σημαντικές αγορές

To “πακέτο” των 450 εκατ. και η “επανεφεύρεση” των Starbucks σε σημαντικές αγορές

Νέο εξοπλισμό και “λίφτινγκ” στα καταστήματα προβλέπει το σχέδιο “επανεφεύρεσης” των Starbucks

 

Ένα πακέτο 450 εκατομμύρια δολαρίων προτίθεται να δαπανήσει η Starbucks για να επισκευάσει τις μηχανές καφέ και να αναδιαμορφώσει τα καταστήματά της, καθώς επιδιώκει να επιταχύνει την ανάπτυξή της και να καλύψει τις νέες ανάγκες και προτιμήσεις των καταναλωτών. Η εταιρεία είχε «χάσει το δρόμο της» τα τελευταία χρόνια, ανέφερε ο Χάουαρντ Σουλτς, ο ιδρυτής της εταιρείας, που επέστρεψε ως προσωρινός διευθύνων σύμβουλος τον Απρίλιο. Εκτίμησε δε πως «οι καλύτερες μέρες των Starbucks είναι μπροστά μας».

 

Ο Σουλτς ανέφερε την εκτίμησή του ότι τα Starbucks θα ανακάμψουν ταχύτερα από ό,τι μετά την προηγούμενη κρίση το 2008. Μιλώντας σε συνάντηση επενδυτών στο Σιάτλ την περασμένη Τρίτη ο Σουλτς δήλωσε ότι η εταιρεία θα έχει διψήφια αύξηση εσόδων μακροπρόθεσμα, με παρόμοια επέκταση στα κέρδη.

 

Το σχέδιο «επανεφεύρεσης» θα περιλαμβάνει μια νέα επένδυση 450 εκατομμυρίων δολαρίων στα καταστήματά της στη Βόρεια Αμερική το επόμενο έτος, επιπλέον του επενδυτικού προγράμματος 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων του 2022. Η οικονομική διευθύντρια Rachel Ruggeri χαιρέτισε «τη νέα εποχή ανάπτυξης» της εταιρείας, λέγοντας ότι τα κέρδη των Starbucks θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 15-20 τοις εκατό ετησίως τα επόμενα τρία χρόνια, σε σύγκριση με το 10-12 τοις εκατό προηγουμένως. Η εταιρεία αποκάλυψε επίσης τον νέο εξοπλισμό που θα χρησιμοποιεί, που θα δημιουργήσει τα όλο και πιο περίπλοκα κρύα ροφήματα, τα οποία αντιπροσωπεύουν πλέον το 70% των πωλήσεών της στον καφέ. Άλλα στελέχη των Starbucks δήλωσαν ότι η εταιρεία θα αυξήσει τα έσοδά της στη Βόρεια Αμερική κατά περίπου 40% και θα υπερδιπλασιάσει τα κέρδη εκτός της εγχώριας αγοράς της με παρόμοια αύξηση των πωλήσεων.

 

Το ζήτημα της Κίνας

 

Οι πολιτικές της Κίνας για μηδενικό Covid ανάγκασαν πολλά καταστήματα Starbucks να κλείσουν στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, ωστόσο στελέχη εκτιμούν ότι η Κίνα έχει «τεράστιες δυνατότητες».

 

«Η αγορά καφέ της Κίνας πρόκειται να εισέλθει σε μια νέα εποχή ανάπτυξης», δήλωσε η Belinda Wong, πρόεδρος των Starbucks China. Σύμφωνα με την ίδια, ένα κατάστημα κάθε εννέα ώρες θα ανοίγιε στην Κίνα για τα επόμενα τρία χρόνια προκειμένου να ανοίξουν την περίοδο έως το 2025 επιπλέον 3.000 καταστήματα.

 

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Starbucks όρισε τον Laxman Narasimhan, τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Reckitt Benckiser, ως νέο διευθύνοντα σύμβουλο, λέγοντας ότι θα συνεργαστεί με τον Schultz πριν τον διαδεχθεί τον Απρίλιο. H Ruggeri, η οικονομική διευθύντρια της εταιρείας, ανακοίνωσε επίσης σχέδια για επανέναρξη των εξαγορών μετοχών, τις οποίες ο Schultz ανέστειλε τον Απρίλιο για να χρηματοδοτήσει επενδύσεις στις δραστηριότητές του, κατά το οικονομικό έτος 2024. Συμπεριλαμβανομένων των μερισμάτων, τα Starbucks θα επέστρεφαν περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια στους μετόχους τα επόμενα τρία χρόνια, είπε η ίδια.