Πώς και γιατί η απομακρυσμένη εργασία επηρεάζει τις πωλήσεις καφέ

Πώς και γιατί η απομακρυσμένη εργασία επηρεάζει τις πωλήσεις καφέ

Η πανδημία έφερε νέες εργασιακές συνήθειες που επηρέασαν και επηρεάζουν την αγορά καφέ

 

Ακόμα και σήμερα, το να πούμε ότι η πανδημία έχει τελειώσει θα ήταν εντελώς ανακριβές. Ωστόσο, πλέον θα μπορούσαμε να πούμε ότι υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης του “τότε” και του “τώρα” , ήτοι η προ covid-19 και η μετά-covid-19 εποχή. Τα δεδομένα άλλαξαν σε οικονομία, εμπόριο και άλλους κλάδους και ως εκ τούτου οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες όσον αφορά την περίοδο προ και μετά-πανδημίας.

 

Υπό αυτό το πρίσμα, η καφεστίαση είναι ένας τομέας που  δεν έχει ανακάμψει πλήρως. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι έχουν πάψει να πίνουν καφέ, αλλά περισσότερο ότι η απομακρυσμένη εργασία και ο καφές στο σπίτι έχει περιορίσει τις πωλήσεις.  Σύμφωνα με το Reuters, οι καφετέριες δέχθηκαν τεράστιο πλήγμα από την απαρχή της πανδημίας , εξαιτίας των lockdowns και των προσωρινών μέτρων καραντίνας για την πρόληψη της εξάπλωσης του ιού. Και ενώ τα καταστήματα άνοιξαν ξανά και νέοι χώροι καφεστίασης ανοίγουν, οι πωλήσεις δεν έχουν συμβαδίσει. Αυτό οφείλεται, εν μέρει, σε μια νέα κανονικότητα που έφερε η πανδημία: μια μαζική μετατόπιση του εργατικού δυναμικού μακριά από το γραφείο και σε απομακρυσμένους χώρους.

 

Σε μια έκθεση σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες από το Ινστιτούτο Bank of America, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν «συγκεντρωτικά και ανώνυμα δεδομένα εμπόρων από την Bank of America Global Transactions Services» για να συγκρίνουν τους αριθμούς συναλλαγών σε καφετέριες από την περίοδο πριν από την έναρξη της πανδημίας έως και σήμερα.  Η μελέτη διαπίστωσε ότι ενώ ο συνολικός όγκος πωλήσεων ανέκαμψε μετά το lockdown, οι αριθμοί έχουν πέσει και παραμένουν κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Αυτό, σύμφωνα με την έκθεση, αποδίδεται κυρίως στην επιλογή της εργασίας από το σπίτι, η οποία “εμποδίζει τους εργαζόμενους να βγουν έξω για τουλάχιστον το ένα τρίτο του χρόνου εργασίας τους”.

 

Η λογική είναι απλή: Οι άνθρωποι τείνουν να πίνουν έναν καφέ κατά τη διάρκεια της πρωινής μετακίνησης τους και άλλες ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας όταν εργάζονται στο γραφείο. Εάν εργάζονται από το σπίτι, η ζήτηση τους για προϊόντα καφετέριας πιθανότατα θα μειωθεί. Κατά τα πρώτα στάδια της πανδημίας, υπήρξε έντονο ενδιαφέρον για home brewing, και αυτή η τάση φαίνεται πως διατηρήθηκε ακόμη και όταν τα coffee shops άρχισαν να λειτουργούν πλήρως. Ετσι, μειώθηκε περαιτέρω η ανάγκη των ανθρώπων να βγουν έξω για να πιουν καφέ.