Ο κόσμος του καφέ και στα πρατήρια καυσίμων

Ο κόσμος του καφέ και στα πρατήρια καυσίμων

Με στόχο να προσελκύσει νέους πελάτες, δημιουργώντας παράλληλα ένα ενιαίο κατάστημα με είδη πρώτης ανάγκης και μίνι-μάρκετ, ο κλάδος καυσίμων αγκαλιάζει και τον καφέ.

 

Στο παρελθόν, τα πρατήρια υγρών καυσίμων δεν φημίζονταν για τον καφέ που παρείχαν. Ωστόσο, ο πήχης όσον αφορά την ποιότητα, ολοένα και ανεβαίνει. Πλέον οι ειδικοί του κλάδου, όπως ο Διευθύνων Σύμβουλος της Barista Technology Australia, Brett Bolwell, εκτιμούν ότι οι καταναλωτές αναζητούν γρήγορες και εύκολες λύσεις για όλα τα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένου του καφέ, μια τάση από την οποία τα πρατήρια βενζίνης και μίνι μάρκετ φιλοδοξούν να επωφεληθούν.

 

«Οι κορυφαίες μάρκες καυσίμων έχουν δει την άνοδο της ποιότητας του καφέ στην Αυστραλία και θέλουν να είναι μέρος αυτών των εξελίξεων”, ανέφερε ο Brett. «Οι καταναλωτές θέλουν όλα τα προιόντα, από τον καφέ μέχρι τα είδη παντοπωλείου να είναι βολικά και γρήγορα, ακόμα καλύτερα να μπορούν να τα βρουν όλα σε ένα μέρος» πρόσθεσε.

 

Όπως οι άνθρωποι θα κάνουν τα πάντα για να επισκεφθούν το αγαπημένο τους καφέ, έτσι και ο τομέας της βενζίνης και των ψιλικών έχει κίνητρο να υιοθετήσει μια νέα πολιτική όσον αφορά τα ροφήματα, προσφέροντας καφέ υψηλής ποιότητας με στόχο να ” χτίσει” το brand loyalty και να υπερισχύσει έναντι των ανταγωνιστών. «Όταν είσαι έξω και πρέπει να βάλεις βενζίνη, συνήθως πηγαίνεις σε όποιο πρατήριο είναι πιο κοντά. Αν όμως, μπορείς να πάρεις έναν ποιοτικό καφέ, που είναι τόσο καλός όσο ο αγαπημένος σου, τότε θα αναζητήσεις το πρατήριο που τον προσφέρει», είπε ο Brett. «Ζήσαμε μια αρκετά συνηθισμένη διετία στον τομέα του convenience, με τους ανθρώπους να μένουν στο σπίτι λόγω του COVID-19, και πλέον όλοι αναζητούν νέους τρόπους για να προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές στα καταστήματά τους. Ένας γρήγορος, ποιοτικός και κερδοφόρος καφές είναι ένα καλός τρόπος να πετύχει ο επιχειρηματίας τον στόχο αυτό» πρόσθεσε.

 

«Μερικά πρατήρια χρησιμοποιούν σούπερ αυτόματες μηχανές καφέ και πέτυχαν τον στόχο τους, ωστόσο πολλοί είναι εκείνοι που προτιμούν τον καφέ τους φτιαγμένο από έναν barista. Αυτή η κατηγορία καταναλωτών θα εκτιμήσει δεόντως εάν μπορεί να απολαμβάνει έναν καλό, πρωινό καφέ στο πρατήριο. Έτσι εάν η ‘προσφορά΄ είναι καλή, το branding και η εμπειρία γίνονται σωστά, με σύμμαχο την ποιότητα. Με όλα αυτά τα δεδομένα, αυξάνεται η δυνατότητα τεράστιας ανάπτυξης στον εν λόγω τον τομέα».

 

Κι ενώ τα καφέ συνήθως έχουν έναν αφοσιωμένο barista σε βάρδια για να διατηρήσουν την ποιότητα και τη συνέπεια, τα περισσότερα πρατήρια βενζίνης και τα ψιλικατζίδικα δεν διαθέτουν αυτή την πολυτέλεια. Σύμφωνα με τον Brett αυτό οφείλεται εν μέρει στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, ειδικά την τρέχουσα περίοδο.  «Ακόμη και στα καφέ, είναι σαφές ότι θα έχουμε τεράστια έλλειψη ικανών baristi τα επόμενα χρόνια», λέει και προσθέτει: «Αν δεν έχετε βάλει τα κατάλληλα συστήματα σε εφαρμογή, δεν θα πετύχετε μακροπρόθεσμα». Αντίθετα, τα πρατήρια καυσίμων και τα ψιλικατζίδικα θα πρέπει να παρέχουν την κατάλληλη εκπαίδευση, τα απαραίτητα εργαλεία και συστήματα, ώστε οποιοσδήποτε από τους εργαζομένους τους να μπορεί να παρασκευάσει με άνεση έναν καλό καφέ.

 

«Η σύνθεση του ροφήματος πρέπει να διαμορφωθεί με βάση μια σειρά από διαφορετικά συστήματα που διατηρούν την ποιότητα. Χρησιμοποιώντας ένα αυτόματο tamper και μια μηχανή άλεσης που αλέθει με βάση το βάρος, για  σωστή δοσολογία, διαθέτετε έναν καλό εξοπλισμό που μπορεί να αντικαταστήσει εν μέρει χρόνια εκπαίδευσης», εξηγεί ο Brett.«Με αυτήν την ευρεία γκάμα τεχνολογικών εργαλείων μαζί με τη μηχανή εσπρέσο, μπορείτε να εκπαιδεύσετε οποιονδήποτε να φτιάχνει καφέ μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Εν συνεχεία εφόσον εγκαταστήσετε ένα σύστημα τηλεμετρίας Flow, θα μπορείτε να παρακολουθείτε την ποιότητα στο κύπελλο με την πάροδο του χρόνου και σε διαφορετικά καταστήματα» αναφέρει.

 

Η Barista Technology Australia έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία στην εφαρμογή αυτών των διαδικασιών και παροχής εξοπλισμού στα McDonald’s, συμβάλλοντας στη θέση της McCafé ως της μεγαλύτερης αλυσίδας καφέ στην Αυστραλία. «Έχουμε συνεργαστεί με περισσότερα από τα μισά McCafé σε εθνικό επίπεδο, τα οποία έχουν βελτιώσει τις μετρήσεις παράδοσης σε ποσοστό πάνω από 30% κατά μέσο όρο, τοποθετώντας μια σειρά συστημάτων στη ροή εργασίας τους για να προσφέρουν ένα κύπελλο καλύτερης ποιότητας», δηλώνει ο Brett. Με αυτά τα συστήματα, η εκπαίδευση του νέου προσωπικού μπορεί να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από μία ώρα, σύμφωνα με τον ίδιο.

 

«Έχει αποδειχθεί ότι τα συστήματά μας μπορούν να διδαχθούν απρόσκοπτα σε νέους και άτομα που εργάζονται σε επιχειρήσειςη κύρια δραστηριότητα των οποίων δεν είναι η παρασκευή καφέ», ανέφερε ο Brett. «Ο σωστός εξοπλισμός είναι απαραίτητος για να ορίσετε το σημείο αναφοράς της ποιότητας του καφέ σας και να βελτιώσετε την εκπαίδευση του προσωπικού. Πώς μπορείτε όμως να είστε σίγουροι ότι σερβίρετε εξαιρετικό καφέ κάθε φορά; Με την παρουσία του συστήματος τηλεμετρίας Flow, κάθε ρόφημα προσμετράται, ενώ συλλέγονται δεδομένα  για ανάλυση και παρουσιάζονται σε πραγματικό χρόνο στον barista για άμεσο feedback. «Η άλλη όψη αυτού του νομίσματος όσον αφορά τη συνέπεια είναι η ταχύτητα. Είναι υπέροχο να μπορείς να φτιάξεις έναν καλό καφέ, αλλά αν δεν μπορείς να το κάνεις γρήγορα και αποτελεσματικά, οι πιθανότητες είναι ο πελάτης να μην επιστρέψει».

 

Ωστόσο τα McCafé δεν πέτυχαν μόνο τη συνέπεια και την ευκολία. Ο Brett λέει ότι όπως κάθε καφέ ή επιχείρηση γενικά, τα πρατήρια καυσίμων και τα μίνι μάρκετ θα πρέπει να έχουν το σωστό branding και design για να αφήσουν μια καλή εντύπωση στους πελάτες. «Συνεργαζόμαστε με εμπορικές εταιρείες εξοπλισμού για να σχεδιάσουμε ιδέες για εσωτερικούς χώρους. Πρέπει να αναδημιουργήσετε την εμφάνιση, την αίσθηση και την εμπειρία επίσκεψης ενός καλού τοπικού καφέ, για να μεταδώσετε το μήνυμα και την αίσθηση της ποιότητας. Πιστεύω ότι αυτό δεν το έχει καταφέρει ακόμα ο κλάδος των καυσίμων και μίνι μάρκετ εξηγεί. «Ένα από τα σχέδιά μας για το 2022 είναι η ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης λύσης για τον τομέα αυτό – όχι μόνο ως προς τον εξοπλισμό, αλλά και συμβουλές για το πώς να δομήσουμε την εμφάνιση του καταστήματος και να προωθήσουμε το προϊόν».

 

Ενώ ο ευρύτερος κλάδος της βενζίνης και των προϊόντων ψιλικατζίδικου μόλις άρχισε να υιοθετεί την τάση του καφέ ποιότητας barista, αρκετά ανεξάρτητα καταστήματα και μικρές αλυσίδες –ιδιαίτερα γύρω από τα pitstops στους αυτοκινητόδρομους– έχουν πετύχει με το μοντέλο εδώ και πολλά χρόνια. Είναι κάτι αρκετά σύνηθες, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη. «Ιδιαίτερα οι ευρωπαϊκές αλυσίδες τα κατάφεραν πολύ καλά και κινήθηκαν σε ένα διαφορετικό είδος λιανικής πώλησης, όπου μπορείτε να αγοράσετε τα αγαθά παντοπωλείου, τον καφέ και τη βενζίνη σας σε ένα ταξίδι», λέει ο Brett. «Τα πρατήρια υγρών καυσίμων δεν πουλάνε πια μόνο βενζίνη. Θα πωλούν λιανικά σε υψηλότερο επίπεδο».

 

Με την COVID-19 να προκαλεί αλλαγές στη συμπεριφορά και τις προτεραιότητες των ανθρώπων, σύμφωνα με τον Brett, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για τον τομέα της βενζίνης να αρχίσει να ενστερνίζεται το coffee wave. «Τα τελευταία δύο χρόνια, παρατηρείται πως οι άνθρωποι αποφεύγουν να κάθονται στο coffee shop και να πίνουν τον καφέ τους. Αντίθετα, επιλέγουν να τον παίρνουν σε πακέτο ή οδηγώντας το αυτοκίνητό τους. Η πραγματικότητα είναι ότι οι άνθρωποι θέλουν να κάνουν πράγματα γρήγορα και άνετα, όπως να παίρνουν τα καύσιμα, τον καφέ, τους χυμούς, τα είδη παντοπωλείου, τα λουλούδια, οτιδήποτε άλλο, σε ένα και μόνο μέρος», λέει ο Brett. «Με την επένδυση που βλέπουμε από τους μεγάλους παγκόσμιους παίκτες, τα επόμενα χρόνια θα δούμε μερικές εκπληκτικές προσφορές καφέ να μπαίνουν στον χώρο των καυσίμων».