Nescafé, Nespresso και Starbucks φέρνουν μεγάλα κέρδη στη Nestlé

Nescafé, Nespresso και Starbucks φέρνουν μεγάλα κέρδη στη Nestlé

Η μακροπρόθεσμη μετάβαση στην εργασία από το σπίτι ενισχύει το χαρτοφυλάκιο καφέ της Nestlé, με την εταιρεία να είναι πεπεισμένη ότι η τάση θα συνεχιστεί μετά την πανδημία.

 

καφές είχε τη μεγαλύτερη συνδρομή στην οργανική ανάπτυξη του ομίλου το 2021, έχοντας ως κινητήριο δύναμη ένα ισχυρό momentum και για τα τρία του brands, Nescafé, Nespresso και Starbucks. Το χαρτοφυλάκιο του καφέ της Nestlé παρουσίασε συνολικά μια άνοδο πωλήσεων της τάξης του 9,7% ολόκληρο το έτος.

 

Μεγάλο “όπλο” στη φαρέτρα της εταιρείας ήταν το ηλεκτρονικό εμπόριο, ένα κανάλι διανομής το οποίο η Nestlé στοχεύει να αναπτύξει περαιτέρω. Παρόλ’ αυτά, η άνοδος των τιμών των κόκκων, σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό και την αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα αναμένεται να επιφέρουν αύξηση στις τιμές του καφέ το 2022. Και ενώ η απομακρυσμένη εργασία προκαλεί μια ελαφρά πτώση των πωλήσεων out-of-home για τη Nestlé, ο όμιλος έχει βασίσει το συνολικό του χαρτοφυλάκιο σε ένα ισχυρό εμπορικό οχυρό – το οποίο θα συνεχίσει να αναπτύσσεται προς όφελος της εταιρείας.

 

“Ο καφές αποτελεί για εμένα το εχέγγυο μέσω του οποίου μπορούμε να επωφεληθούμε με βάση αυτό που αποκαλείται οικιακή επανάσταση” ανέφερε ο CEO, Mark Schneider.  “Και είναι γεγονός πως πέραν της πανδημίας και των lockdowns, περισσότερος καφές αναμένεται να καταναλώνεται στο σπίτι, ως μέρος ενός νέου τρόπου εργασίας, της απομακρυσμένης και ευέλικτης εργασίας που θα συνεχίσει να υφίσταται και μετά την περίοδο της covid-19. Αυτό διαδραματίζει μεγάλο ρόλο στην εμπορική μας δυναμική. Μπορεί να χάσουμε από την κατανάλωση εκτός σπιτιού, αλλά είναι προφανές ότι το μερίδιό μας στην αγορά in-home είναι τόσο δυνατό που μπορούμε να επωφεληθούμε στο έπακρο από αυτό το trend που κατά τη γνώμη μου ήρθε για να μείνει” είπε ο Schneider.

 

Starbucks

To 2018 η Nestlé και η Starbucks προχώρησαν σε μια “παγκόσμια συμμαχία” για τον καφέ με την πρώτη να αποκτά τα παγκόσμια δικαιώματα να πωλεί στο λιανεμπόριο προιόντα και foodservice της δεύτερης. Έκτοτε η Nestlé  έχει διογκώσει το χαρτοφυλάκιό της με νέα λανσαρίσματα – από premium στιγμιαίο καφέ έως coldbrew και βιταμινούχα προιόντα – σε συνδυασμό με την επέκταση των ready-to-drink ροφήματα καφέ που λανσάρει φέτος στη νοτιοανατολική Ασία, την Ωκεανία και τη Λατινική Αμερική.  Το 2021, οι πωλησεις των προιόντων Starbucks αυξήθηκαν κατά 17,1%, φθάνοντας τα 3,4 δις δολάρια, ήτοι 1,1, δις δολάρια αυξημένες πωλήσεις από το 2018.

 

Nescafé και Nespresso

H Νespresso από την άλλη πέτυχε πωλήσεις της τάξης των 6,9 δις δολαρίων, με οργανική ανάπτυξη 8,8%.  Η ανάπτυξη προήλθε από τους νέους καταναλωτές, κυρίως του συστήματος Vertuo, που συνέχισε τις καλές επιδόσεις στο e-commerce, καθώς και από το εκ νέου άνοιγμα των καταστημάτων της και των καναλιών εκτός σπιτιού.  Το premium brand που είναι γνωστό για τις μπουτίκ του όπου πωλούνται κάψουλες, κατέχει περίπου μερίδιο 20% της αγοράς συμβατών καψουλών Νespresso σε παγκόσμιο επίπεδο. Η εταιρεία αναφέρει δε, ότι έχει διευρύνει το μερίδιο αγοράς στη συγκεκριμένη κατηγορία. Μια κίνηση που έκανε προς αυτή την κατεύθυνση το 2020 ήταν το λανσάρισμα του Nescafe Farmers Origin. Oι εν λόγω κάψουλες “έχουν γίνει πολύ δημοφιλείς στις αγορές που τις έχουμε εισαγάγει. Αυτό μας δίνει την ευκαιρία να αποσπάσουμε ένα μεγαλύτερο μερίδιο σε αυτή την αναλογική αγορά” κατέληξε ο ceo της εταιρείας.