Δύο λόγια για τα coffee shops…

Δύο λόγια για τα coffee shops…

Πώς θα πρέπει να είναι τα σύγχρονα καφέ για να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό και να προσελκύσουν πελατεία

 

Η σύγχρονη εποχή, μπορούμε αναντίρρητα να πούμε ότι είναι η εποχή του καφέ. Το ρόφημα έχει γίνει το βασικό μας καύσιμο, εν μέσω μιας διαρκώς απαιτητικής ζωής που συνεπάγεται η σύγχρονη πόλη.  Συχνά, αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο είναι να αρπάξουμε γρήγορα ένα φλιτζάνι καφέ από το coffee shop της γειτονιάς και να ξεκινήσουμε βιαστικά την ημέρα μας. Εάν ρίξουμε μια διερευνητική ματιά όμως σε πολλά από αυτά τα coffee shops θα διαπιστώσουμε μια χαρακτηριστική ομοιομορφία: η διακόσμηση είναι παρόμοια, ο καφές πανομοιότυπος, οι χρεώσεις πάνω-κάτω οι ίδιες, η εξυπηρέτηση ανάλογη, η διακόσμηση χαρακτηριστικά απλή. 

 

Κάτι όμως μας λείπει… και τι είναι αυτό; Κατά τη γνώμη μας, η προσωπική “πινελιά” και η αίσθηση της θαλπωρής που θα πρέπει να προσφέρουν τα καταστήματα αυτού του κλάδου. Το coffee shop θα πρέπει να είναι ένας χώρος που θα παραπέμπει στη θαλπωρή του σπιτιού μας – άλλωστε και το ίδιο το προϊόν που παρέχει στον πελάτη “εκπέμπει” αυτό το συναίσθημα. Τα καταστήματα “φασόν” ξεφυτρώνουν γρήγορα το ένα μετά το άλλο, χωρίς κάποιο από αυτά να ξεχωρίζει. Ωστόσο, η αστική ζωή είναι ήδη αρκετά δύσκολη και για τον λόγο αυτό ένα κατάστημα καφέ θα πρέπει να δημιουργεί αυτή την αίσθηση του διαφορετικού, να παρέχει ένα καταφύγιο στον σκληρά εργαζόμενο/η, στον μαθητή/τρια, στον συνταξούχο, προκειμένου να ξεκουραστούν, να συζητήσουν με φίλους ή να εργαστούν σε ένα ήρεμο περιβάλλον.

 

Αυτό που χρειάζονται συνεπώς τα καταστήματα της καφεστίασης προκειμένου να ξεχωρίσουν, έναντι του ανταγωνισμού και μάλιστα εν όψει ενός δύσκολου χειμώνα είναι η αλλαγή. Οι βαθιές τομές στον τρόπο λειτουργίας και παρουσίασης ενός coffee shop φυσικά δεν είναι ένα εύκολο έργο. Ένα καφέ θα πρέπει σίγουρα να δίνει σημασία στην κάθε λεπτομέρεια: από το ρόφημα που θα προσφέρει, έως το σερβίρισμα και τη διακόσμηση. Πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη η ατμόσφαιρα που θα δημιουργείται για τον πελάτη -ήτοι δυνατόν πιο οικεία – προσδίδοντας έναν ατομικό χαρακτήρα στο κατάστημα.

 

Βεβαίως, όλα αυτά δεν επιτυγχάνονται απλώς με έναν σχεδιασμό και διακόσμηση που θα είναι οικεία στον πελάτη. Το ανθρώπινο στοιχείο είναι απαραίτητο στον δρόμο προς την επιτυχία. Πολύ συχνά, λείπει από τα coffee shοps ένας ευγενικός, περιποιητικός σερβιτόρος ή ένας barista που θα μας κάνει να αισθανθούμε άνετα στον χώρο που επιλέξαμε να πιούμε τον καφέ μας.  Οι baristas δε, πρέπει πέραν αυτών, να εκπαιδεύονται κατάλληλα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι είναι οι κατάλληλοι άνθρωποι για την παρασκευή ενός τέλειου καφέ. Έτσι, το μόνο σίγουρο είναι ότι όταν στον πελάτη προσφερθεί ένα υπέροχο φλιτζάνι καφέ, σε συνδυασμό με ένα πλατύ χαμόγελο, τότε αυτός ο πελάτης αυτός θα ξαναγυρίσει.

 

Μια τελευταία λεπτομέρεια, αλλά εξίσου σημαντική, είναι ο κόκκος που θα επιλέξεις να χρησιμοποιήσεις στο κατάστημά σου. Είναι αλήθεια ότι κάθε κόκκος καφέ έχει μια ξεχωριστή ιστορία και μια ιδιαίτερη γεύση. Δεν είναι εύκολο να επιλέξει κανείς τον ιδανικό κόκκο, δεδομένου ότι υπάρχουν ατελείωτες επιλογές. Ειδικά όμως οι κόκκοι που παράγονται σε μεγάλο υψόμετρο και καλλιεργούνται σε πλούσιο έδαφος, προσφέρουν ένα ιδανικό προφίλ αρώματος. Ένας τέτοιος κόκκος, σε συνδυασμό με όλες τις διαδικασίες ψησίματος, αλέσματος κοκ. θα μπορούσαν να αποτελέσουν τον καλύτερο σύμμαχο, για εσάς και το κατάστημά σας.