Eπιστροφή στην κερδοφορία για τα Starbucks σε όλη την Ευρώπη

Eπιστροφή στην κερδοφορία για τα Starbucks σε όλη την Ευρώπη

Θέτοντας ως απώτερο στόχο την ευκολία που προσφέρει στους πελάτες της, η Starbucks οδεύει στον δρόμο της ανάκαμψης και πετυχαίνει εντυπωσιακά αποτελέσματα στην ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης με τις υπηρεσίες takeway, delivery και drive-thru να αποτελούν τα νέα όπλα.

 

Παρ’ όλ΄αυτά, η πανδημία σε συνδυασμό με το Brexit συνεχίζουν να αποτελούν μεγάλες προκλήσεις στην κύρια αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου η Starbucks EMEA δείχνει μεγάλα σημάδια ανάκαμψης με την εταιρεία να δημοσιεύει ισχυρά αποτελέσματα για ολόκληρο το έτους. Τα συνολικά έσοδα στην περιοχή της για το οικονομικό έτος που έληξε στις 3 Οκτωβρίου 2021 αυξήθηκαν κατά 41% φτάνοντας τα 237 εκατομμύρια δολάρια.

 

Η αλυσίδα καφέ με έδρα το Σιάτλ ανέστρεψε επίσης τη ζημιά ύψους 74 εκατομμυρίων δολαρίων το 2020, σημειώνοντας λειτουργικά κέρδη 40,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Η κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης των καταναλωτών για ευκολία ήταν βασικό στοιχείο που συνετέλεσε στην πρόοδο των οικονομικών του ομίλου, όπως ανακοίνωσε η Starbucks, με το 23% των καταστημάτων της στην EMEA να είναι πλέον εξοπλισμένα για να χειρίζονται παραγγελίες και πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου. Η αλυσίδα καφέ ανέφερε επίσης ότι το drive thru ήταν ο πλέον  πιο δημοφιλής τύπος καταστήματος που κατέγραψε και τις καλύτερες επιδόσεις στην περιοχή, με περίπου 870 από τα 4.112 καταστήματά της στην EMEA να διαχειρίζονται τώρα το delivery.

 

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή “πρωτεύουσα” των Starbucks, ο όμιλος ανέφερε ότι τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 35% φτάνοντας τα 328 εκατομμύρια £ (432 εκατομμύρια δολάρια). Τα Starbucks σημείωσαν επίσης λειτουργικά κέρδη 16,5 εκατ. £ (22 εκατ. $) για το έτος σε σύγκριση με ζημία £37,4 εκατ. (50 εκατ. $) το 2020. Στο τέλος του οικονομικού έτους, η Starbucks ότι διαχειριζόταν 1.000 καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, εκ των οποίων 297 ανήκαν σε εταιρεία και 703 διοικούνταν από δικαιοδόχους (franchise).

 

O όμιλος σχολίασε ακόμη ότι το διαφοροποιημένο επιχειρηματικό του μοντέλο, το οποίο περιλαμβάνει πιο ευέλικτα καταστήματα και περισσότερες ψηφιακές επιλογές παραγγελιών, συνέβαλαν στην «απότομη βελτίωση» των συναλλαγών και της επέτρεψαν να καλύψει τη ζήτηση των πελατών για ευκολία. Παρά τα θετικά αποτελέσματα, η Starbucks προειδοποίησε ότι το λειτουργικό περιβάλλον παρέμεινε «γεμάτο προκλήσεις», με τον πληθωρισμό, την αναταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας και τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού να την επηρεάζουν σημαντικά.

 

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Starbucks επηρεάστηκε ιδιαίτερα από την έλλειψη οδηγών και ειδικευμένου εργατικού δυναμικού, ιδίως λόγω των επιπτώσεων του Brexit και της Covid-19. «Είχαμε ένα δύσκολο περιβάλλον λειτουργίας, με το πρώτο εξάμηνο του έτους να συνεχίζει να επηρεάζεται από τους περιορισμούς της COVID-19. Ωστόσο, η εμπορική μας θέση βελτιώθηκε καθώς οι περιορισμοί μειώθηκαν και έκτοτε έχουμε βιώσει μια απότομη ανάκαμψη στις συναλλαγές», δήλωσε ο Duncan Moir, Πρόεδρος Starbucks EMEA. «Η πανδημία επιτάχυνε τη ζήτηση  για ευκολία και συνεχίζουμε να βλέπουμε ισχυρή ζήτηση σε drive-thru, on-the-go formats και πλατφόρμες delivery», πρόσθεσε.