Οι καταναλωτές στρέφονται στον specialty coffee

Οι καταναλωτές στρέφονται στον specialty coffee

Η Αμερικανική Ομοσπονδία Καφέ αποκαλύπτει τις τάσεις που επικρατούν το φθινόπωρο του 2021 στην κατανάλωση specialty coffee.

 

Η Εθνική Ομοσπονδία Καφέ (NCA) των ΗΠΑ πρόσφατα δημοσίευσε την φθινοπωρινή της έκθεση για το 2021 της που τιτλοφορεί “National Coffee Data Trends Market Research Series (NCDT)” σε συνεργασία με την Specialty Coffee Association, καταδεικνύονυτας τις τάσεις στην κατανάλωση specialty καφέ. Σύμφωνα με την έκθεση, παρά την πανδημία που επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τους νέους καταναλωτές καφέ – και ιδιαίτερα το πορτοφόλι τους – οι περισσότεροι έδειξαν να πίνουν καφέ περισσότερο από ποτέ.

 

Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 46% των ατόμων ηλικίας 18 – 24 ετών δήλωσαν ότι είχαν καταναλώσει καφέ την προηγούμενη ημέρα, μια αύξηση 10% από τον Ιανουάριο του 2021, του συνόλου των νεαρών ατόμων που ανέφεραν ότι καταναλώνουν το ρόφημα. Στην ηλικιακή κατηγορία 25 – 39 ετών, το 65% των ερωτηθέντων ανέφερε επίσης ότι είχε πιει έναν καφέ την περασμένη ημέρα. Ιδιαίτερα στον τομέα των specialty, ισχυρή ανάπτυξη παρατηρήθηκε στην ηλικιακή ομάδα 25 – 39 ετών, με το 49% να δηλώνει ότι είχε πιει τουλάχιστον ένα φλιτζάνι specialty καφέ την περασμένη ημέρα, πριν ερωτηθούν.

 

Περαιτέρω, διαπιστώθηκε ότι το 60% των συμμετεχόντων στην έρευνα κατανάλωναν καφέ περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο ρόφημα, μεταξύ άλλων το νερό, για το οποίο μόλις το 47% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι κατανάλωναν περισσότερο. Αξίζει να αναφερθεί πως, σύμφωνα με την NCDT, στην Αμερική καταναλώνονται 656 εκατομμύρια φλιτζάνια καφέ ημερησίως. Η έκθεση διαπίστωσε μια αυξανόμενη δημοτικότητα στον κρύο, ή παγωμένο καφέ. Ένα 16% των συμμετεχόντων ανέφεραν ότι ήπιαν έναν κρύο καφέ την περασμένη ημέρα, γεγονός που σηματοδοτεί μια αύξηση 23% από τον Ιανουάριο του 2021 και 60% από την πρώτη σχετική έρευνα που διεξήχθη το 2014. Η NCA διευκρινίζει ότι αυτός ο καφές είναι ένα ρόφημα χωρίς εσπρέσο που είχε παρασκευαστεί κρύος.

 

Η NCDT αναφέρει επίσης έναν αυξανόμενο όγκο κατανάλωσης καφέ εκτός σπιτιού, ο οποίος είχε αυξηθεί κατά 16% συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2021. Σύμφωνα με την NCA, οι αριθμοί αυτοί παραπέμπουν πίσω στα επίπεδα του Ιανουαρίου 2020. Σε αυτήν την κατηγορία, (σ.σ. Κατανάλωση εκτός σπιτιού) το 55% των Αμερικανών δήλωσαν ότι είχαν αυξήσει την κατανάλωση καφέ στη δουλειά και το 20% σε coffee shops και εστιατόρια. Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι το 24% των ροφημάτων καφέ που καταναλώθηκαν την προηγούμενη μέρα, είχαν βάση τον εσπρέσο. Η NCA εκτιμά ότι αυτά τα είδη ροφημάτων παρασκευάζονται συνήθως εκτός σπιτιού. Ήδη, το 71% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνουν ότι επισκέπτονται καφετέριες ή σχεδιάζουν να το κάνουν μέσα στον επόμενο μήνα, ποσοστό κατά 50% υψηλότερο από τον Ιανουάριο του 2020.

 

Οι παραγγελίες μέσω drive-through ή κάποιας εφαρμογής παραμένουν πάνω από τα προ-πανδημικά επίπεδα, καθώς το 55% ανέφερε ότι είχε πραγματοποιήσει αγορές μέσω μετάβασής τους σε καφετέρια, βενζινάδικο κ.α. την περασμένη ημέρα. Το ποσοστό αυτό είναι 15% υψηλότερο συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2020, με τις παραγγελίες drive-through να κορυφώνονται σε δημοτικότητα τον Ιανουάριο του 2021, καθώς το 62% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι προέβησαν σε τέτοιου είδους αγορά.

 

Επιπλέον, το 35% των συμμετεχόντων στην έρευνα ανέφερε ότι χρησιμοποιεί μια εφαρμογή για να αγοράσει προϊόντα σε ένα καφέ, ένα βενζινάδικο ή ένα ψιλικατζίδικο, ήτοι 46% υψηλότερο ποσοστό από τα επίπεδα Ιανουαρίου 2020. Οι παραγγελίες μέσω apps έφθασαν σε σημείο – ρεκόρ τον Σεπτέμβριο του 2020 με το 39% των ερωτηθέντων να χρησιμοποιούν μια εφαρμογή για την αγορά προϊόντων.

 

«Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το σπίτι παραμένει το πιο δημοφιλές μέρος για να πιείτε καφέ και ότι η πανδημία του COVID-19 ώθησε τους Αμερικανούς να πίνουν περισσότερο καφέ στο σπίτι από ποτέ», λέει ο William “Bill” Murray, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της NCA. «Καθώς οι περιορισμοί για την COVID-19 χαλαρώνουν, οι καταναλωτές καφέ επιστρέφουν στη ρουτίνα που είχαν πριν από την πανδημία, αλλά διατηρούν επίσης τις αγαπημένες τους νέες επιλογές, όπως οι παραγγελίες drive-through και τα apps. Όπου κι αν πάνε οι Αμερικανοί, κρατούν μαζί τους το αγαπημένο ρόφημα των ΗΠΑ» πρόσθεσε.

 

Η έκθεση συμπέρανε πως ο πιο δημοφιλής τρόπος παρασκευής ενός καφέ ήταν από pour over (v60, Chemex, Clever dripper), καθώς το 40% των ροφημάτων καφέ που είχαν παρασκευαστεί την προηγούμενη ημέρα, είχαν γίνει με αυτή τη μέθοδο. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι μειωμένο κατά 31% από τον Ιανουάριο του 2013. Το cold brew, αύξησε την δημοτικότητα του κατά 50% από τον Ιανουάριο του 2021. Αντίθετα η χρήση μηχανής espresso, χρησιμοποιήθηκε μόνο από το 10% των καταναλωτών που παρασκεύασαν καφέ την προηγούμενη ημέρα.