Tι συμβαίνει με τη βιομηχανία του specialty coffee;

Tι συμβαίνει με τη βιομηχανία του specialty coffee;

O κόσμος του specialty coffee ολοένα και κατακτά μεγαλύτερο φανατικό κοινό, ωστόσο η κρίση της πανδημίας έφερε μεγάλες αλλαγές και πτώση της κατανάλωσης.

 

Η Εθνική Ένωση Καφέ των Ηνωμένων Πολιτειών (NCA) και η Specialty Coffee Association (SCA) ένωσαν τις δυνάμεις τους προκειμένου να αποτυπώσουν τις αλλαγές αυτές, στο πλαίσιο μιας νέας έκθεσης για τις τάσεις κατανάλωσης specialty coffee. Η συγκεκριμένη έκθεση ρίχνει φως και στον αντίκτυπο που έφερε η πανδημία στο χώρο αυτό. «Τα δεδομένα δείχνουν ότι το 73% των specialty coffee shops είναι πιο πιθανό να χάσουν τους συχνούς τους πελάτες, κάτι που καταδεικνύει πόσο σημαντικές είναι οι τοπικές επιχειρήσεις καφέ στην καθημερινή μας ζωή», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της SCA Γιάννης Αποστολόπουλος. «Αυτή η πρωτοποριακή συνεργασία με την NCA μας έδωσε τη δυνατότητα να κάνουμε ανάλυση των δεδομένων των καταναλωτών σε επιχειρήσεις specialty coffee έτσι ώστε να βοηθήσουμε τους ιδιοκτήτες». Η έκθεση για άλλη μια φορά μας υπενθυμίζει ότι ο καφές υψηλού επιπέδου καταλαμβάνει μόνο ένα μικρό κομμάτι από την πίτα της αγοράς καφέ.

 

Ορισμένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της έκθεσης είναι τα εξής:

 

Το 36% των συμμετεχόντων στην έρευνα, ηλικίας άνω των 18 ετών, ανέφερε ότι καταναλώνουν specialty coffee μέσα στη μέρα τους, ενώ το 58% ανέφερε ότι πίνει τουλάχιστον ένα φλιτζάνι εμπορικού καφέ.

 

Ενώ η πανδημία έχει επηρεάσει τα πρότυπα κατανάλωσης καθώς η κατανάλωσή του specialty coffee παρουσιάζει πτωτική τάση τα τελευταία τρία χρόνια. Οι προηγούμενες εκθέσεις της NCA κατέγραφαν αυτή την τάση: το 2017-2018 η κατανάλωση έφτανε το 41%, τον Ιανουάριο του 2020 το 39% και τον Ιανουάριου του 2021 το 36% .

 

Eκ του συνόλου των ερωτηθέντων, το 22% απάντησε ότι “ήπιε χθες” κάποιο ρόφημα με βάση τον καφέ espresso, ενώ το 13% “ήπιε χθες” ένα ρόφημα που δεν είχε βάση τον espresso.

 

Όσον αφορά την παρασκευή καφέ στο σπίτι, οι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση σε αυτόματες drip μηχανές και στην κάψουλα που συνεχώς κερδίζει έδαφος. Από την άλλη εκείνοι που συνηθίζουν να καταναλώνουν specialty coffee επιλέγουν κι άλλες λύσεις όπως γαλλική πρέσα (5%), moka pot (3%) ή pourover (2%).

 

Eπιπλέον όσοι δήλωσαν λάτρεις του specialty coffee ανέφεραν σε ποσοστό 44% ότι προτιμούν το “dark roast” (σκούρο καβούρδισμα) έναντι του 16% που προτιμά το πιο ελαφρύ.

 

Τέλος ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι προτιμήσεις των συμμετεχόντων με φυλετικά κριτήρια. Ειδικότερα τον specialty coffee φαίνεται πως προτιμούν περισσότερο οι Ισπανόφωνοι Αμερικανοί (44%), και ακολουθούν οι Ασιάτες-Αμερικανοί (38%), οι Καυκάσιοι (35%) και οι Αφρο-Αμερικανοί (28%).