Γιατί ο καφές είναι ο “βασιλιάς” των ροφημάτων

Γιατί ο καφές είναι ο “βασιλιάς” των ροφημάτων

Mια… ακαδημαϊκή συζήτηση για τον καφέ

 

Η “μάχη” για την επικράτηση του πιο αγαπημένου ροφήματος είναι γνωστή: Δύο βασικές ομάδες ανθρώπων διακρίνονται για την επιλογή τους ανάμεσα στον καφέ και το τσάι, προτάσσοντας τα δικά τους επιχειρήματα για τη γεύση, τις ευεργετικές ιδιότητες και όλα όσα προσφέρουν τα συγκεκριμένα ροφήματα.

 

Οι Garrett Farrell και Christopher Carey, σπουδαστές του Catholic University of America ανήγαγαν αυτή την “αντιμαχία” σε ακαδημαϊκό επίπεδο, απαριθμώντας, μέσω της εφημερίδας του Πανεπιστημίου, τα οφέλη του καφέ και του τσαγιού, με τον Garett να εξηγεί γιατί ο καφές επικρατεί.

 

Παρά τα του αντιθέτου λεγόμενα, αναφέρει, το 35% των καταναλωτών επιλέγουν τoν καφέ τους χωρίς  ιδιαίτερες προσθήκες, όπως σαντιγί, γάλα κ.ο.κ., πίνοντάς τον σκέτο. “Είναι χαρακτηριστικό, ότι περίπου το 52% των Millenials δεν καταναλώνουν «γκουρμέ» καφέδες (δηλαδή καπουτσίνο, λατέ, κ.λπ.)”, προσθέτει. Μπορεί τέτοια ροφήματα, τύπου Starbucks, συνεχίζει ο σπουδαστής, να είναι κάπως διαφορετικά από έναν κανονικό καφέ, ωστόσο η βασική συνταγή παραμένει η ίδια και έχει τις ρίζες της στον εσπρέσσο.

 

“Η ανάγκη περιορισμού της εξαιρετικά ισχυρής γεύσης του καφέ με την προσθήκη άλλων συμπληρωματικών γεύσεων είναι φυσική (σ.σ. Η ανάγκη μείωσης μιας ισχυρής γεύσης δεν σημαίνει ότι είναι κακή η γεύση)”, τονίζει.

 

Και συνεχίζει:

 

“Ομοίως, βρίσκω την αντίληψή του ότι η σχετική έλλειψη ποικιλίας σε τύπους καφέ σε σύγκριση με το τσάι αποκλείει τη δυνατότητα που υπάρχει για “customised” γεύσεις. Υπάρχουν πολλοί τρόποι (ανα)προσαρμογής της γεύσης ενός καφέ, είτε ο ίδιος ο καφές είναι ήδη αρωματικός, είτε με την προσθήκη ζάχαρης και άλλων συστατικών, ή ακόμα και ανάλογα με τη μέθοδο παρασκευής του. Και σε όσους θα έλεγαν ότι αυτές οι μέθοδοι δεν παράγουν την ποικιλία των 20.000 τύπων τσαγιού, θα συμφωνήσω -ευτυχώς- μαζί σας για αυτό. Έχω πει πολλές φορές ότι η ποικιλία είναι το “αλατοπίπερο” της ζωής, αλλά να θυμίσω ότι εάν βάλεις υπερβολικό αλατοπίπερο σε ένα πιάτο, το καταστρέφει!”.

 

Ο Garett δεν παραλείπει να αναφερθεί και στα coffee shops. Οι καφετέριες, τονίζει,  αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο του πολιτισμού για περισσότερα από 400 χρόνια. Αν και η φύση ενός coffee shop έχει εξελιχθεί με το πέρασμα των ετών, εξακολουθεί να είναι ένα μέρος συγκέντρωσης των ανθρώπων όπου χτίζουν μια κοινότητα. Εκεί το περιβάλλον είναι κατάλληλο και ενθαρρύνει τις συζητήσεις και την αλληλεπίδραση ανάμεσα στους θαμώνες.

 

Σχετικά με την παρασκευή του καφέ, αναφέρει ο σπουδαστής, πρόκειται για μια διαδικασία χαλαρωτική, ή ακόμη και για μια πνευματική εμπειρία. Η άλεση του καφέ, ακολουθούμενη από την προτιμώμενη μέθοδο διήθησης, είναι μια εμπειρία που αν και χρονοβόρα, πραγματικά μας χαλαρώνει.

 

Τέλος, πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι ο καφές είναι ένα εξαιρετικά ισχυρό διεγερτικό (duh), που είναι εξαιρετικά χρήσιμο για την αύξηση τόσο της βραχυπρόθεσμης όσο και της μακροπρόθεσμης μνήμης.

 

Έτσι, ενώ η διάδραση στα coffee shops και η διαδικασία παρασκευής μπορεί να είναι δύο υποκειμενικά επιχειρήματα, τα αποτελέσματα αυτών των μελετών καταδεικνύουν ότι τα οφέλη του καφέ στην μνήμη – αλλά και σε άλλες λειτουργίες του ανθρώπινου εγκεφάλου και σωματος – αποτελούν ένα αντικειμενικό γεγονός.

 

Είτε είστε λάτρης του καφέ, είτε του τσαγιού πάντως, θα πρέπει να έχετε πάντα στο νου σας την αρχή “παν μέτρον άριστον” για την κατανάλωσή τους!