O νέος “μαύρος χρυσός” για τις πετρελαϊκές είναι ο… καφές;

O νέος “μαύρος χρυσός” για τις πετρελαϊκές είναι ο… καφές;

Σε μια εποχή όπου ο κόσμος διαρκώς μεταβάλλεται, οι ισορροπίες επίσης αλλάζουν, όπως και οι επιχειρήσεις.

 

Σε έναν τέτοιο κόσμο, θα μπορούσαμε να δούμε λ.χ. τις πετρελαϊκές να  αφήνουν στην άκρη τις βασικές τους δραστηριότητες και να επικεντρωθούν στην αγορά καφέ; Η απάντηση είναι καταφατική, όπως αναφέρεται σε σχετική ανάλυση του πρακτορείου Reuters. Kαι αυτό διότι κολοσσοί όπως Shell, BP και Total βλέπουν τη ζήτηση του μαύρου χρυσού ολοένα να πέφτει, ελέω ηλεκτροκίνησης.

 

Οι “γίγαντες” της αγοράς πετρελαίου λοιπόν, στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση. Και παράλληλα δίνουν μεγάλη βάση στην αγορά καφέ, σοκολάτας, σνακ κυρίως για τους σταθμούς ανεφοδιασμού μπαταρίας για ηλεκτροκίνητα οχήματα. Υπό την ολοένα και πιο αυξανόμενη πίεση των επενδυτών και των κυβερνήσεων, για μείωση των εκπομπών καυσαερίων, οι μεγάλες πετρελαϊκές στην Ευρώπη κάνουν στροφή προς στις ΑΠΕ.

 

Στον τομέα αυτό ωστόσο τα κέρδη είναι λιγότερα και για τον λόγο αυτό, αναζητούν νέες οδούς για την εξισορρόπηση των κερδών τους. Οι πωλήσεις τροφίμων, σνακ, καφέ και σοκολάτας στο δίκτυο λιανικής που έχουν δημιουργήσει, όπου οι οδηγοί των ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναγκαστικά παραμένουν για ένα χρονικό διάστημα, αποτελεί μια λύση.

 

Ενδεικτικά, για ηλεκτροκίνητα οχήματα χρειάζονται τουλάχιστον 10 έως 15 λεπτά αναμονής. Ο χρόνος αυτός αρκεί και περισσεύει για να πιει κάποιος έναν καφέ και να ψωνίσει μερικά πράγματα, σύμφωνα με το σκεπτικό των διοικήσεων των ομίλων. Στο πλαίσιο αυτό, η Shell αυξάνει τους σταθμούς του δικτύου της κατά 20% και σχεδιάζει πως θα έχει 55.000 ανά τον κόσμο μέχρι το 2025. Την ίδια στιγμή, η ΒΡ σχεδιάζει να αυξήσει το δικό της δίκτυο κατά σχεδόν 50% φτάνοντας τους 29.000 σταθμούς έως το 2030. Και η Total σχεδιάζει να αυξήσει το δικό της δίκτυο στην Ευρώπη, από 18.000 σταθμούς που έχει τώρα σε 150.000.

 

Σε αυτούς τους σταθμούς θα επιχειρήσουν να λειτουργήσουν υποκαταστήματα εταιρειών λιανικού εμπορίου ή γρήγορου φαγητού όπως οι Subway ή McDonald’s.  Μιλώντας στο Reuters ο Ουμπέρ Βιγκεβένο, επικεφαλής της μονάδας διύλισης, χημικών και μάρκετινγκ της Shell, αναφέρει ότι η εταιρεία του επικοινωνεί καθημερινά με τους σταθμούς για να εντοπίσει τις προτιμήσεις των πελατών σε ένα τεράστιο φάσμα πραγμάτων, από τα λάδια της μηχανής του αυτοκινήτου μέχρι τα κρουασάν. Οπως τόνισε «το γεγονός ότι είχαμε ένα δίκτυο καταστημάτων με πελάτες λιανικής από 80 διαφορετικές χώρες μάς έδωσε τη δυνατότητα να μάθουμε πολύ γρήγορα. Ήταν μόλις τον Ιανουάριο που αντιληφθήκαμε τι συνέβαινε στην Κίνα και πώς αντιδρούσαν οι καταναλωτές».