Πώς να διατηρήσετε καθαρό και ασφαλές το κατάστημά σας

Πώς να διατηρήσετε καθαρό και ασφαλές το κατάστημά σας

Οι τελευταίοι μήνες ομολογουμένως δεν ήταν εύκολοι για την καφεστίαση. Όταν ξέσπασε η πανδημία οι καφετέριες αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο. Πλέον έχουν ανοίξει ξανά έχοντας θέσει δύο βασικές προτεραιότητες: Tην ασφάλεια και την καλή υγιεινή.

 

Με στόχο ότι τα καταστήματα εστίασης δεν θα γίνουν εστίες μετάδοσης του Covid-19, έχουν προχωρήσει σε μια σειρά ενεργειών προκειμένου να εξασφαλίσουν την ασφαλή λειτουργίας τους. Αρχικά περιόρισαν το ποσοστό των πελατών που δέχονται και τον αριθμό των ωρών που σερβίρουν. Ενίσχισαν τους εναλλακτικούς τρόπους εξυπηρέτησης: περισσότερα τραπέζια – με τις κατάλληλες αποστάσεις – σε αυλές, πεζοδρόμια, ντελίβερι και takeaway. Επιπλέον έχει αλλάξει και ο τρόπος με τον οποίο οι πελάτες πληρώνουν καθώς επιλέγουν όλο και περισσότερο την χρήση των καρτών. Βέβαια υπάρχουν και άλλοι, πολλοί τρόποι που μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε ασφαλές και καθαρό το κατάστημά σας, ως «ασπίδα» κατά της πανδημίας. Διαβάστε παρακάτω τους τέσσερις από τους πιο σημαντικούς:

 

Σε… απόσταση οι πελάτες από τον εξοπλισμό και από άλλα άτομα

Ο πρώτος στόχος σας θα πρέπει να είναι να περιορίσετε τον αριθμό των πιθανών touchpoints στην καφετέρια προκειμένου να περιορίσετε τον κίνδυνο μετάδοσης ανάμεσα σε πελάτες ή ανάμεσα σε πελάτες και υπαλλήλους. Αφαιρέστε τα βαζάκια με ζάχαρη, γλυκαντικά κ.ο.κ από τα τραπέζια. Οι baristi θα πρέπει αντ ‘αυτού να ρωτήσουν τους πελάτες εκ των προτέρων εάν θα ήθελαν να προστεθεί κάτι στο ρόφημά τους. Μην ξεχνάτε το “social distancing”. Eπιβεβαιωθείτε ότι οι πελάτες το τηρούν ειδικά όταν κάθονται στο κατάστημά σας για να απολαύσουν τον καφέ τους. Ακόμα μην ξεχνάτε να φροντίζετε για τον τακτικό καθαρισμό των συσκευών και των επιφανειών.

 

Περιορίστε τα σημεία επαφής των baristi

Πέραν των πελατών, πρέπει να φροντίζετε και για την ασφάλεια των baristi σας. Ο καλύτερος τρόπος είναι να αφαιρέσετε μια σειρά αντικειμένων διατηρώντας έτσι ένα καλά οργανωμένο και καθαρό πάγκο. Μπορείτε να θέσετε ένα τακτικό πρόγραμμα καθαρισμού του πάγκου και των αντικειμένων και ενημερώστε καταλλήλως το προσωπικό. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να περιορίσετε τα σημεία επαφής είναι να επενδύσετε σε hands-free εξοπλισμό.

 

Αυστηρές διαδικασίες καθαρισμού και απολύμανσης

Μην κάνετε «εκπτώσεις» στην καθαριότητα. Ο τακτικός καθαρισμός επιφανειών και εξοπλισμού δεν αποτελεί πλέον σύσταση, είναι πλέον απαίτηση. Δημιουργήστε «σταθμούς απολύμανσης» για τους πελάτες στην είσοδο του καφε σας. Οι επιφάνειες πρέπει να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται τουλάχιστον κάθε 30 λεπτά, ειδικά εκείνες  που αγγίζουν περισσότερο οι πελάτες. Οι επιφάνειες αυτές είναι συνήθως πόμολα, λαβές εξοπλισμού, τραπέζια, κατάλογοι. Είναι επίσης σημαντικό να απολυμαίνετε τακτικά τα μπάνια, τα δάπεδα και άλλους χώρους με πολλή κίνηση.

 

Φροντίστε το προσωπικό σας

Εάν το προσωπικό σας εργάζεται σε ένα ασφαλές περιβάλλον θα αισθάνεται και μεγαλύτερη ασφάλεια και αυτοπεποίθηση. Βρείτε έναν τρόπο για τα μέλη της ομάδας να μην ξεχνούν να πλένουν τα χέρια τους τακτικά για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα με ζεστό νερό και σαπούνι. Είναι επίσης σημαντικό να τους παρέχετε εξοπλισμό ατομικής προστασίας. Θα πρέπει επίσης να είστε έτοιμοι να ακολουθήσετε μια συγκεκριμένη διαδικασία εάν κάποιος σας πει ότι δεν αισθάνεται καλά ή παρουσιάζει συμπτώματα του Covid-19. Ιδανικά, θα πρέπει να τον/την στείλετε στο σπίτι και να κάνει το τεστ το συντομότερο δυνατό.Τέλος, εκτιμήστε ότι αυτή είναι μια δύσκολη στιγμή για όλους. Η ευημερία στο χώρο εργασίας είναι σημαντική.