Εστίαση: Η HostMilano καταγράφει τις διεθνείς καταναλωτικές συνήθειες

Multiethnic group of people eating outside, source: Shutterstock

Εστίαση: Η HostMilano καταγράφει τις διεθνείς καταναλωτικές συνήθειες

Για πολλούς το γεύμα εκτός σπιτιού είναι χαρά να το μοιράζονται, για άλλους καθημερινή αναγκαιότητα και για μερικούς μια ακόμα ευκαιρία προσωπικής προβολής. Στο πλαίσιο προετοιμασίας της, η φετινή HostMilano -η κορυφαία έκθεση για την επαγγελματική εστίαση και φιλοξενία, που διοργανώνεται από τη Fiera Milano- συνεργάστηκε με τη CSA Research για να καταγράψει τις σχετικές συνήθειες διεθνώς.

 

Με πάνω από 8.000 συνεντεύξεις σε 7 βασικές αγορές (Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες και Σαουδική Αραβία-ΗΑΕ), η ανάλυση καταγράφει πώς, πού και γιατί οι άνθρωποι επιλέγουν να τρώνε έξω σήμερα.

 

Στην Ιταλία το δείπνο παραμένει το πιο δημοφιλές γεύμα (50,3%) και κυρίαρχο κίνητρο η αναψυχή (37,4%), ειδικά μεταξύ των καταναλωτών που ζουν σε πόλεις, είναι εύποροι ή διαθέτουν πανεπιστημιακή μόρφωση. Οι Ιταλοί καταναλωτές εκτιμούν όλο και περισσότερο την ποιότητα των συστατικών, τη σαφήνεια ως προς την προέλευσή τους, και τις υγιεινές επιλογές: σημάδι ότι η σχέση με το εστιατόριο βασίζεται όχι μόνο στη γεύση, αλλά και στην εμπιστοσύνη.

 

Στην ευρύτερη Ευρώπη, το φαγητό έξω είναι πρωτίστως μια κοινωνική ιεροτελεστία: η από κοινού ευχαρίστηση είναι κομβικό ζήτημα σε όλες τις χώρες, αν και με ποικίλες αποχρώσεις. Το μεσημεριανό γεύμα είναι διαδεδομένο στη Γαλλία και στην Ισπανία, το δείπνο στην Ιταλία και στη Γερμανία, αλλά παντού η συνολική εμπειρία παίζει βασικό ρόλο. Το προσεκτικά επιμελημένο μενού, η ατμόσφαιρα και η εξυπηρέτηση κάνουν τη διαφορά, ενώ η ποιότητα αποκτά διαφορετικές έννοιες, ανάλογα με το πολιτισμικό πλαίσιο.

 

Στις αγγλοσαξονικές χώρες ωστόσο, κυριαρχεί η λειτουργική προσέγγιση: οι άνθρωποι τρώνε έξω για λόγους ευκολίας και το κάνουν συχνά. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο μέσος αριθμός εξόδων για φαγητό την εβδομάδα είναι 13,2, ειδικά μεταξύ των νέων. Το fast food και η γρήγορη εξυπηρέτηση είναι οι δημοφιλέστερες επιλογές, λόγω ταχύτητας, προσβασιμότητας και φυσικά τιμής.

 

Η προσέγγιση είναι εντελώς διαφορετική στις χώρες του Κόλπου, όπου το φαγητό έξω συχνά συνδέεται με τo κοινωνικό στάτους, τις οικογενειακές γιορτές και το lifestyle. Η εμπειρία είναι σημαντική, αλλά με άλλη έννοια: μετρά η ατμόσφαιρα, η φήμη του εστιατορίου και η παρουσία του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κι εδώ τα εστιατόρια γρήγορου φαγητού -που επιλέχθηκαν από το 83,5% των ερωτηθέντων- αποκτούν μια συμβολική αξία ασφάλειας και αναγνωρισιμότητας.

 

Η πολυδιάστατη εικόνα που προκύπτει από την έρευνα θα βρεθεί στο επίκεντρο της 44ης HostMilano, που έχει προγραμματιστεί για τις 17-21 Οκτωβρίου και θα περιλαμβάνει συναντήσεις, αναλύσεις και στρατηγικά οράματα για ολόκληρο τον κλάδο. Όλα αυτά, σε τιμή early bird μέχρι τις 17 Σεπτεμβρίου.

 

Διαβάστε επίσης:

 

ΑRTOZA 2025: To coffeemag.gr στη μεγάλη έκθεση για τον κλάδο της Αρτοποιίας-Ζαχαροπλαστικής

 

Lavazza Barista Challenge 2025: Ο Γ. Νικολόπουλος νικητής ανάμεσα σε 17 διεθνείς baristas!