Customization: Ένας ισχυρός μοχλός ανάπτυξης για μικρά και μεγάλα coffee shops

Customization: Ένας ισχυρός μοχλός ανάπτυξης για μικρά και μεγάλα coffee shops

Το customization στα ροφήματα, η προσαρμογή τους δηλαδή ανάλογα με τη ζήτηση, τις προτιμήσεις και τις ανάγκες των πελατών αποτελεί εδώ και καιρό ένα μεγάλο κεφάλαιο της βιομηχανίας του καφέ. Η προσθήκη σιροπιών και γλυκαντικών στα ροφήματα είναι κοινή πρακτική για τη δημιουργία διαφορετικών γεύσεων και υφών.

 

Iδιαίτερα δε, εν μέσω μιας περιόδου όπου το κόστος διαβίωσης είναι εξαιρετικά υψηλό, ο πελάτης αναζητά έντονα το customization στον καφέ του, προκειμένου να απολαμβάνει κάτι που του αρέσει, ενώ παράλληλα εξακολουθεί να νιώθει ότι το ρόφημα που καταναλώνει αξίζει τα χρήματά του.

 

Η καινοτομία ενός προϊόντος είναι πλέον εξίσου σημαντική με το ίδιο το προϊόν. Οι μεγάλες αλυσίδες πετυχαίνουν υψηλούς τζίρους χάρη στα εξατομικευμένα ροφήματα που προσφέρουν εδώ και δεκαετίες και ο κόσμος του specialty coffee πρέπει να ακολουθήσει τα βήματά τους εάν θέλει να παραμείνει ανταγωνιστικός.

 

Τώρα περισσότερο από ποτέ, υπάρχει ένας φαινομενικά ατελείωτος αριθμός μεθόδων του customization ροφημάτων καφέ. Οι πελάτες μπορούν να ζητήσουν πρόσθετα ή διαφορετικά συστατικά που αλλάζουν ένα “mainstream” ρόφημα. Αυτά περιλαμβάνουν:

 

-Σιρόπια και αρώματα
-Φυτικά γάλατα (με τη βρώμη ιδιαίτερα να είναι μια δημοφιλής επιλογή)
-Κρέμα
-Άλλα συστατικά, συμπεριλαμβανομένων των φαρμακευτικών μανιταριών, του κουρκουμά και του κολλαγόνου.

 

Οι νεότεροι καταναλωτές, ιδιαίτερα η Gen Z, αναζητούν εμπειρίες καφέ που αντικατοπτρίζουν την ατομικότητά τους. Δεν αναζητούν απλώς έναν οποιοδήποτε καφέ, αλλά ένα ρόφημα που ευθυγραμμίζεται με τις γευστικές τους προτιμήσεις, τις διατροφικές τους ανάγκες, ακόμη και την αισθητική τους στα social media. Η άνοδος του RTD και των μη παραδοσιακών γεύσεων είναι ένας δείκτης αυτής της τάσης. Σε αντίθεση με τους millennials, που συχνά δίνουν προτεραιότητα στην ευεξία, η Gen Z είναι διατεθειμένη να βλέπει το φαγητό και τα ροφήματα περισσότερο ως μέρος ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής που περιλαμβάνει τόσο υγιεινές όσο και απολαυστικές επιλογές. Η δημοτικότητα των customized ροφημάτων καφέ ευθυγραμμίζεται με αυτήν την τάση, η οποία θα μπορούσε να έχει τις ρίζες της στo ρεύμα του «newstalgia» [ν(ε)οσταλγία].

 

Η προσφορά περισσότερων επιλογών σημαίνει ότι τα coffee shops πρέπει αναπόφευκτα να καλύψουν ένα ευρύτερο φάσμα προτιμήσεων των καταναλωτών. Αλλά θέτει επίσης μια σειρά από λειτουργικές προκλήσεις που μπορούν να εμποδίσουν τη ροή εργασίας και την εξυπηρέτηση. Η αποθήκευση περισσότερων συστατικών μπορεί να καταλαμβάνει πολύτιμο χώρο του πάγκου και της αποθήκης, ενώ οι baristas θα επιβραδύνουν την εργασία τους, όταν θα ετοιμάζουν ιδιαίτερα, customized ροφήματα. Σε μια εποχή που το κόστος των τροφίμων και της ενέργειας παραμένει υψηλό, οι επιχειρηματίες πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην αποδοτικότητα όσο το δυνατόν περισσότερο.

 

Tα μικρά, specialty καφέ πρέπει να είναι προετοιμασμένα για μεγαλύτερους όγκους και πιο σύνθετες παραγγελίες, αλλά το κλειδί είναι να σχεδιάσουν ένα μενού που να επιτρέπει το customization προσαρμογή εντός καθορισμένων παραμέτρων. Oι επιχειρηματίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για να βελτιώσουν τις διαδικασίες παραγγελίας και προετοιμασίας.
Εν τέλει, η δημιουργία signature ρoφημάτων που ενσωματώνουν ήδη δημοφιλείς customizations μειώνει την ανάγκη για περίπλοκες τροποποιήσεις.