Γ. Σφακιανάκης, Στ. Τόλιας: «Στην αγορά του καφέ μπορούμε να προσφέρουμε αξία»

Γ. Σφακιανάκης, Στ. Τόλιας: «Στην αγορά του καφέ μπορούμε να προσφέρουμε αξία»

Στο κλείσιμο της χρονιάς, είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε τον γενικό διευθυντή της Segafredo Zanetti Hellas, Γιάννη Σφακιανάκη, και τον Key Account Specialist Food Service, Σταύρο Τόλια, και να μας μιλήσουν για την εταιρεία και τις εξελίξεις της αγοράς.

 

Αμφότεροι στελέχη της αγοράς τροφίμων για περισσότερα από 20 χρόνια και με κοινή πορεία στη Segafredo την τελευταία πενταετία, έχουν «χτίσει» εμπειρία που σίγουρα θα φανεί σε όλους τους αναγνώστες μας χρήσιμη.

 

Κύριε Σφακιανάκη, το 2023 ποιοι στόχοι επιτεύχθηκαν;

 

To 2023 έκλεισε αισιόδοξα, με θετικά αποτελέσματα σε σχέση με την αγορά, γεγονός που συνηγορεί στο ότι η στρατηγική ανάπτυξής μας αποδίδει. Το πλάνο μας ανανεώθηκε με προτάσεις και ενέργειες ώστε να επιτευχθούν οι αρχικοί μας στόχοι σε HO.RE.CA. & Retail. Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά στην καφεστίαση, ενισχύθηκαν οι κινήσεις μας σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και επιλεγμένες τουριστικές περιοχές, ενώ παράλληλα προσφέραμε νέα concepts στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, για να καλύψουν νέες ανάγκες. Ακόμα, αυξήθηκε η προβολή των προϊόντων Segafredo και διευρύναμε τα κανάλια διανομής στα supermarkets, ώστε να επιτύχουμε πανελλαδική κάλυψη. Το 2023, βασικός μας στόχος ήταν η ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας και της εξωστρέφειάς μας, με τα αποτελέσματα να είναι ιδιαίτερα θετικά. Είμαστε περήφανοι που στη μέχρι τώρα πορεία μας έχουμε καταφέρει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών, των συνεργατών και των καταναλωτών μας σε όλη την Ελλάδα. Δεσμευόμαστε, λοιπόν, να συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε και να μη σταματάμε να μεταδίδουμε το πάθος και τη γνώση μας για τον καλό καφέ.

 

Κύριε Τόλια, άλλαξε η προσέγγιση της εταιρείας στο κομμάτι της καφεστίασης;

 

Τα τελευταία χρόνια, η εικόνα της αγοράς της καφεστίασης έχει αλλάξει, ως αποτέλεσμα της πανδημίας και των ιδιαίτερων οικονομικών συνθηκών και προκλήσεων. Οι αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών αλλά και η αύξηση των τιμών διαμόρφωσαν ένα τελείως διαφορετικό σκηνικό στην ήδη κατακερματισμένη αγορά του καφέ. Όπως είναι φυσικό, και η δική μας προσέγγιση διαμορφώνεται αναλόγως, καθώς το ζητούμενο για τη Segafredo Zanetti Hellas είναι να προσαρμόζεται ώστε να μπορεί να αντεπεξέλθει σε διαφορετικές ανάγκες. Τα τελευταία χρόνια, ο επαγγελματίας προσανατολίζεται σε value for money προτάσεις, βιώσιμης προέλευσης κατά κύριο λόγο, αλλά και ολοκληρωμένες after sales υπηρεσίες, που απαντούν στις ιδιαίτερες ανάγκες του. Από την αρχή της δράσης μας, αναγνωρίσαμε την ανάγκη αυτή, για αυτόν τον λόγο και οι υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών που παρέχουμε, όπως τεχνική υποστήριξη, after sales service και εκπαίδευση των baristas, αποτελούν βασικούς παράγοντες που συντελούν στην προσφορά ποιοτικού καφέ και αναβαθμίζουν την τελική εμπειρία των επαγγελματιών εστίασης. Είναι μια πρόκληση, καθώς οφείλουμε να βρούμε και να προσφέρουμε εξατομικευμένες λύσεις, τόσο σε προϊόντα όσο και σε εξοπλισμό, που θα διευκολύνουν τους επαγγελματίες και θα προσφέρουν στο καταναλωτικό κοινό τον καλύτερο συνδυασμό ποιότητας και τιμής.

 

Ξεχωρίζετε, μεταξύ άλλων, για την καινοτομία και την πρωτοπορία… Πώς εξερευνάτε κάθε φορά τις νέες ανάγκες, κύριε Σφακιανάκη;

 

Η Segafredo Zanetti Hellas θέλει να παρουσιάζει μια πλήρη γκάμα προϊόντων, η οποία να έχει δοκιμαστεί και αξιολογηθεί με βάση τα γευστικά χαρακτηριστικά που αναζητά ο Έλληνας καταναλωτής και να δημιουργηθεί ένα tailor-made κωδικολόγιο, που να ταιριάζει στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς. Γι’ αυτόν τον λόγο στηριζόμαστε σε ποιοτικές έρευνες, τόσο εγχώριες όσο και παγκόσμιες, ενώ παράλληλα μελετάμε τις τάσεις, παρακολουθούμε τις ανάγκες του καταναλωτή, κατανοούμε τους προβληματισμούς του επαγγελματία και αναλόγως προσφέρουμε λύσεις και προτάσεις που ταιριάζουν στις ανάγκες τους.

 

Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι τάσεις που θα απασχολήσουν από εδώ και στο εξής;

 

Η βιωσιμότητα είναι ίσως η μεγαλύτερη τάση αυτήν τη στιγμή στην αγορά των τροφίμων, και ειδικά στον κλάδο του καφέ. Η ανάγκη για καινοτομία αφορά στην πρώτη ύλη, αλλά και στη βιώσιμη παρασκευή της. Η ζήτηση για ποιοτικό καφέ που φροντίζει για την ευημερία των ανθρώπων και συγχρόνως για την προστασία του περιβάλλοντος είναι μια τάση στην οποία ήδη η Segafredo απαντά. Η ιχνηλάτηση και η διαφάνεια στην παραγωγή και διανομή του καφέ είναι μια καινοτομία της εταιρείας μας. Επιπλέον, ακολουθώντας τις επιταγές της καθημερινότητας, όπως αυτή διαγράφεται από τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις και τις μεταπανδημικές συμπεριφορές, θα μπορούσαμε να αναφερθούμε σε μια καινούργια τάση, την άνοδο των έτοιμων προς κατανάλωση καφέδων (RTD coffee), που παρουσιάζει μια ταχύτατη ανάπτυξη στην Ευρώπη. Η παραπάνω τάση συνδυάζει ποιοτική γεύση, αμεσότητα κατανάλωσης αλλά και τη δυνατότητα απόκτησής του από ψυγείο ή μηχάνημα αυτόματης πώλησης. Ας μην ξεχνάμε και την ανάγκη να υπάρξουν value for money προτάσεις, ανάγκη που είναι ιδιαίτερα επιτακτική σε μια απαιτητική αγορά.

 

Έχετε νέα προϊόντα και concepts στα σκαριά, κύριε Τόλια;

 

Η Segafredo είναι γνωστή για την εμπειρία, τη γνώση, την καινοτομία και τη διαφοροποίησή της. Διαθέτοντας 19 υπερσύγχρονες μονάδες επεξεργασίας καφέ σε όλο τον κόσμο, με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας και μια άριστα εκπαιδευμένη ομάδα, φροντίζει να ανανεώνει το portfolio της με προϊόντα που απαντούν στις ανάγκες των καταναλωτών και στις τάσεις της αγοράς. Η αγορά του καφέ είναι η πλέον ανταγωνιστική, είναι όμως και ένας «χώρος» στον οποίο μπορούμε να προσφέρουμε αξία. Είναι μία από τις βασικές μας έγνοιες, η προσφορά εξατομικευμένων λύσεων για πελάτες HO.RE.CA. Ήδη έχουμε στα σκαριά το λανσάρισμα νέων κωδικών, όπως: ελληνικό καφέ, το νέο ποιοτικό χαρμάνι ιδανικό για freddo Bilanssia και έχουμε εμπλουτίσει τη σειρά των ροφημάτων σοκολάτας με premium και value for money κωδικούς. Επιπλέον, βασικός μας στόχος για το νέο έτος είναι να διευρυνθεί η παρουσία της σειράς Segafredo Storia σε όλα τα κανάλια, μιας και πρόκειται για μια μοναδική πρόταση ενός υψηλής ποιότητας βιολογικού καφέ, που με το QR code που βρίσκεται στη συσκευασία διασφαλίζει απόλυτη διαφάνεια στο ταξίδι του.

 

Πηγή: Coffee&Brunch Magazine