Ένα trend από το εξωτερικό στα καφέ της Β. Ελλάδας, ελέω ενεργειακής κρίσης

Ένα trend από το εξωτερικό στα καφέ της Β. Ελλάδας, ελέω ενεργειακής κρίσης

Oι επιχειρηματίες της Β. Ελλάδας επιστρατεύουν νέα θερμαντικά μέσα, λόγω της ενεργειακής ακρίβειας

 

Τρόπους για να αντιμετωπίσουν τον δύσκολο – ενεργειακά – χειμώνα αναζητούν οι επιχειρηματίες της καφεστίασης και για τον λόγο αυτό, επιστρατεύουν νέα μέσα.

 

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στο thesstoday.gr ο γ.γ. Εστίασης Νομού Θεσσαλονίκης, κ. Μιχάλης Επιτροπίδης: «Η ακρίβεια και η ενεργειακή κρίση μας έχει φτάσει σε αδιέξοδο. Φέτος δεν θα δούμε εξωτερικές θερμάστρες, αλλά κουβέρτες. Είναι μία λύση που θα κυκλοφορήσει πάρα πολύ το κουβερτάκι για να ζεσταίνονται τα πόδια των πελατών στις καφετέριες».

 

Το κουβερτάκι ως μέσο θέρμανσης -αντί για εξωτερικές θερμάστρες- είναι ευρέως διαδεδομένο στις καφετέριες του εξωτερικού, μεταξύ άλλων σε Γαλλία και Βρετανία. Τώρα, όπως όλα δείχνουν, η ενεργειακή κρίση που βρίσκεται προ των πυλών, ωθεί και τους εγχώριους επιχειρηματίες της καφεστίασης στην ενδεδειγμένη αυτή λύση προκειμένου να περιορίσουν το κόστος της ενέργειας στα καταστήματά τους.

 

Σύμφωνα με τον κ. Επιτροπίδη, οι λογαριασμοί έχουν ήδη αυξηθεί σε σημαντικό βαθμό, με συνέπεια για πολλούς επιχειρηματίες του κλάδου να τίθεται ακόμη και θέμα επιβίωσης. Έτσι πολλά καφέ μπαρ στη συμπρωτεύουσα δεν πρόκειται να θέσουν φέτος σε λειτουργία τις σόμπες και τις θερμάστες σε εξωτερικούς χώρους, αντικαθιστώντας τα θερμαντικά μέσα με κουβέρτες.

 

Την ίδια ώρα η χειμερινή σεζόν και για τους εμπόρους που διοχετεύουν τις εξωτερικές θερμάστρες στην αγορά, είναι αρκετά δυσοίωνη.  Ο κ. Αλέξανδρος Βοσνάκης, ο οποίος εμπορεύεται και διανέμει φιάλες και συσκευές υγραερίου σε όλη την Ελλάδα, μιλώντας επίσης στο thesstoday.gr, δήλωσε:«Φέτος δεν υπάρχει ζήτηση για εξωτερική θερμάστρα ούτε για… δείγμα. Καταγράφουμε πτώση της τάξης 70% -μπορεί και παραπάνω- ενώ πέρυσι δεν προλαβαίναμε τις παραγγελίες. Έχουμε συνειδητοποιήσει από νωρίς ότι οι επαγγελματίες στην εστίαση δεν μπορούν να καλύψουν τα έξοδά τους».

 

«Δεν είναι μόνο το κύμα ακρίβειας όσον αφορά τα λειτουργικά έξοδα. Μόνο η εξωτερική θερμάστρα φέτος κοστίζει 230 και η φιάλη 25 με 30 ευρώ ανά ημέρα. Άρα μιλάμε για μια ασύμφορη λύση για τους επιχειρηματίες στην εστίαση, καθώς μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να χρειαστεί να τοποθετήσουν ακόμη και δύο φιάλες ανά ημέρα. Άρα μιλάμε για μεγάλα ποσά και με την μειωμένη κίνηση της αγοράς, δεν βγαίνει κανένας μας», πρόσθεσε.