Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Η στρατηγική του 2024 αύξησε πωλήσεις και θέσεις εργασίας
Ισχυρή ανάπτυξη κατέγραψε το 2024 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, με τον κύκλο εργασιών της να αγγίζει τα 200 εκατ. ευρώ και το σύνολο των εργαζομένων αυξήθηκε σε 435 άτομα το 2024, έναντι 408 ατόμων το 2023, καταγράφοντας αύξηση 6,6%, που αντιστοιχεί σε 27 νέες θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δημοσίευσε η θυγατρική του ομίλου Carlsberg στην Ελλάδα για τη χρήση του 2024, οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10% στα 199,3 εκατ. ευρώ, έναντι 181,1 εκατ. ευρώ το 2023. Χωρίς τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, οι πωλήσεις έφτασαν τα 143,7 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 11%.
Τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 26,1%, στα 16,68 εκατ. ευρώ, από 13,2 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, ωστόσο τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν κατά 5,8% και διαμορφώθηκαν στα 9,64 εκατ. ευρώ, έναντι 10,2 εκατ. ευρώ το 2023. Θετική εικόνα και στον όγκο πωλήσεων, με αύξηση 9,4% συνολικά και 9% στην εγχώρια αγορά.
Στην οικονομική έκθεση επισημαίνεται ότι το 2024 η στρατηγική επικεντρώθηκε στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου, δίνοντας έμφαση τόσο στις κατηγορίες μπίρας όσο και στις εναλλακτικές χωρίς αλκοόλ. Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 13,93 εκατ. ευρώ για εκσυγχρονισμό των παραγωγικών μονάδων, αυτοματοποίηση συστημάτων, ενίσχυση της υγείας και ασφάλειας στις εγκαταστάσεις, αλλά και εξοπλισμό πωλήσεων.
Παρά τη θετική πορεία όμως, δεν προβλέπεται ούτε φέτος διανομή μερίσματος, οι δε βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις εξακολουθούν να υπερβαίνουν τις απαιτήσεις κατά 28,3 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία αποπλήρωσε μέρος του δανεισμού της (8,8 εκατ. ευρώ), ωστόσο εξακολουθεί να βασίζεται στη χρηματοδοτική στήριξη του ομίλου Carlsberg.
Όπως μάλιστα αναφέρεται στην τελευταία έκθεση, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία «έλαβε επιστολή υποστήριξης (Letter of Support) από την Carlsberg Breweries Α/S, η οποία είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών σε επίπεδο ομίλου». Με βάση την επιστολή αυτή, η μητρική δεσμεύεται ότι θα στηρίξει οικονομικά την Ολυμπιακή Ζυθοποιία ως προς τις υποχρεώσεις της για περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών από την ημερομηνία έγκρισης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία διατηρεί δύο ιδιόκτητες παραγωγικές μονάδες, στη Βόρεια και στην Κεντρική Ελλάδα, στην περιοχή της Σίνδου και της Ριτσώνας αντίστοιχα. Παράλληλα, εισάγει και διανέμει στη χώρα διεθνώς αναγνωρισμένες μάρκες, όπως τις ιρλανδικές μπίρες Guinness και Kilkenny, τη βέλγικη Grimbergen, τη βαυαρική Schneider Weisse και τον ανθρακούχο μηλίτη Somersby. Συνολικά το χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει 27 εμπορικά σήματα.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ και Οικονομικό Ταχυδρόμο
Διαβάστε επίσης:
Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Ολοκληρωμένη εμπειρία στη Ριτσώνα, στο πλαίσιο των «Ανοιχτών Ζυθοποιείων»