Στα νέα Starbucks οι πελάτες θα νιώθουν σαν… στο σπίτι τους
Κι ενώ οι home baristas πληθαίνουν, χάρη στo trend του café core, στις σύγχρονες οικιακές συσκευές και -δυστυχώς- στην ακρίβεια, το σχέδιο «Επιστροφή στα Starbucks» θέτει σε εφαρμογή η γνωστή αλυσίδα, φιλοδοξώντας να κάνει τα καταστήματά της τόσο άνετα, ζεστά και φιλόξενα, ώστε να αποτελούν για τους πελάτες της δεύτερο… σαλόνι.
Η αναγγελία είχε γίνει έναν χρόνο πριν από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Brian Niccol, με την άφιξή του στην εταιρεία. «Επανεστιάζουμε την προσοχή μας σε αυτό που ανέκαθεν έκανε τα Starbucks να ξεχωρίζουν – μια φιλόξενη καφετέρια όπου ο κόσμος μαζεύεται κι εμείς σερβίρουμε τον καλύτερο καφέ, από τα χέρια των έμπειρων baristas μας» είχε δηλώσει τότε χαρακτηριστικά.
Ήδη φέτος η Starbucks λάνσαρε την υπηρεσία «Green Apron» για μια πιο προσωπική εμπειρία, εισήγαγε κεραμικά ποτήρια για τους λιγότερο βιαστικούς πελάτες και παρείχε περισσότερες πρίζες στους… εργατικούς.
Η ανακαίνιση κατά το παραπάνω πρότυπο έχει ήδη ξεκινήσει σε Νέα Υόρκη και Νότια Καλιφόρνια, υπολογίζεται δε να συνεχιστεί σε 1.000 καταστήματα το 2026 κι ακόμη περισσότερα στο μέλλον.
Κάθε πινελιά στα ανασχεδιασμένα καφέ αποσκοπεί στην προαγωγή ενός αισθήματος κοινότητας και φροντίδας. Παρότι τα καταστήματα διαφέρουν μεταξύ τους σχεδιαστικά, στα κοινά τους χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται:
- πιο άνετα, μαλακά καθίσματα – και πολύ περισσότερα
- συμφωνία με την τοπική αισθητική και κοινότητα
- προσοχή στις λεπτομέρειες: υφές, χρώματα, μοτίβα, έργα τέχνης, έπιπλα, φυτά ή ακόμη και χαλιά
- παλέτα και υλικά που αποπνέουν ζεστασιά
- espresso bar που θα επιτρέπει θέαση της τεχνικής πίσω από κάθε φλιτζάνι
- ανασχεδιασμός για εύκολη παραλαβή από το κατάστημα, με διακριτούς, πιο ανοιχτούς χώρους και αξιοποίηση ψηφιακής εφαρμογής.
Οι πρώτες ενδείξεις, σύμφωνα με τη Starbucks, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές: οι πελάτες έρχονται συχνότερα, παραμένουν στον χώρο περισσότερο και μοιράζονται θετικά σχόλια.
Η αντιπρόεδρος Dawn Clark, αρμόδια για το design των καταστημάτων, περιέγραψε πώς λειτούργησε η ομάδα της μετά τις πρώτες, πιλοτικές ανακαινίσεις στη Νέα Υόρκη: «Καθίσαμε στο κάθε κατάστημα κι αναρωτηθήκαμε: “Τι θα μπορούσαμε να κρατήσουμε; Τι το σπουδαίο έχει; Ποια είναι η ιστορία του μέρους; Πώς μοιάζει αυτή η κοινότητα;” … Εκείνη τη στιγμή ήταν σαν να είχαμε εντελώς νέα προσέγγιση στον σχεδιασμό, που ήταν πολύ πιο ριζωμένη στην κληρονομιά μας και θα δημιουργήσει πιο πλούσια αισθητηριακή εμπειρία».
Αλλά η μεταμόρφωση των Starbucks υπερβαίνει τον σχεδιασμό. Κατά τη νέα εταιρική φιλοσοφία, «αφορά τη διαμόρφωση του μέλλοντος των χώρων συνάθροισης, την ενίσχυση των δεσμών της κοινότητας και τη δημιουργία τόπων που οι άνθρωποι αγαπούν».








