Η αντεπίθεση της Oatly

Oatly EF Pro Bikers campaign

Η αντεπίθεση της Oatly

Σε μια περίοδο ύφεσης για τον κλάδο φυτικού γάλακτος, η σουηδική Oatly αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της ποντάροντας στον κλάδο του καφέ, στην εκπαίδευση των καταναλωτών και στην premium τοποθέτηση – χωρίς να ξεχνά τη βιωσιμότητα.

 

Παρά την αισθητή μείωση των πωλήσεων φυτικού γάλακτος -που το 2025 έφτασαν τα 2,9 δισ. δολάρια, -4,4% σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ-, ο Helge Weitz, πρόεδρος της Oatly Βορείου Αμερικής, δηλώνει αισιόδοξος. Η εταιρεία παραγωγής γαλακτοκομικών βρώμης, όπως γράφει η Deniz Ataman στο FoodNavigator, θεωρεί τον εαυτό της επιστημονικό οργανισμό και τη διατροφή όχημα για λανσάρισμα υγιεινών και βιώσιμων προϊόντων.

 

Oatly promo

 

Ο Weitz υποστηρίζει πως η εταιρεία του και ο ευρύτερος κλάδος μπορούν να ενισχύσουν τις πωλήσεις μέσω τεχνολογιών που βελτιώνουν τη γεύση και την υφή, καθώς και μέσω εκπαίδευσης των καταναλωτών γύρω από τα επεξεργασμένα τρόφιμα. «Το καλό με τα φυτικά προϊόντα, ειδικά αν σκεφτούμε τη γεύση -αλλά και την υγεία-, είναι ότι δεν υπάρχει όριο. Το αγελαδινό γάλα θα παραμείνει αγελαδινό, αλλά τα φυτικά προϊόντα, τα δικά μας προϊόντα μπορούν πάντα να βελτιώνονται» δηλώνει χαρακτηριστικά.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία εξέδωσε μια… διαφωτιστική μπροσούρα, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, όπου προβάλλει την αξία της τεχνολογίας τροφίμων και αμφισβητεί τη δαιμονοποίηση της επεξεργασίας και των σπορέλαιων. Το «A small nutrition book from Oatly.» αντιτείνει ότι τέτοιες πρακτικές μπορεί να έχουν θετικά αποτελέσματα για την υγεία, όπως την ενίσχυση του οργανισμού με βιταμίνες και μέταλλα.

 

 

Στον κλάδο του καφέ, το Oatmilk Barista Edition έχει κυριαρχήσει, αλλά φιλοδοξεί να ξεπεράσει το αγελαδινό γάλα σε γεύση και υφή. Η εταιρεία το δημιούργησε με τη συνδρομή 60 baristas και ο Weitz το περιγράφει ως «το πιο ορατό και δημοφιλές προϊόν μεταξύ των φυτικών γαλακτοκομικών παγκοσμίως». Για την Oatly, λέει ο ίδιος, το ενδιαφέρον των καταναλωτών για cold brew και σχετικά ροφήματα αποτελεί ευκαιρία να αναπτυχθεί μαζί με τη σκηνή του καφέ. Η έκδοση Barista έχει καλύτερη γεύση στον καφέ από ό,τι το αγελαδινό γάλα, υποστηρίζει, αλλά σε λίγα χρόνια ίσως να τη βελτιώσουν ακόμη περισσότερο και το αγελαδινό γάλα να μην αποτελεί πλέον καν επιλογή.

 

Η τιμή των προϊόντων της Oatly κινείται λίγο πιο χαμηλά από εκείνες της κατηγορίας του premium ενισχυμένου γάλακτος, όμως ο Weitz ισχυρίζεται πως οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για premium προϊόντα όπως της Oatly. Παρά τις προκλήσεις -όπως ο πληθωρισμός ή οι επιφυλάξεις για τη γεύση και την υφή των φυτικών προϊόντων-, θεωρεί την κατηγορία «πολύ νέα», με προοπτικές να βελτιωθεί και να σηκώσει το «επόμενο κύμα».

 

Περιβαλλοντικά, η Oatly ξεχωρίζει ως η πρώτη αναγνωρισμένη «Εταιρεία Κλιματικών Λύσεων» του κλάδου F&B, μέλος της πρωτοβουλίας Exponential Roadmap Initiative, όπου συμμετέχουν κολοσσοί όπως οι Apple, Netflix, Ikea και Nestlé. Έχει δεσμευτεί για δραστική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, κατηγορίας 1, 2 και 3, ενώ επίσης ακολουθεί το μοντέλο «Spheres of Influence» για να επιδρά πέρα από την άμεση αλυσίδα αξίας της, θέτοντας μεταξύ άλλων στόχο για «κοινωνικά μηδενικές εκπομπές». Κι αυτό δίνει μια επιπλέον διάσταση στο σλόγκαν της: «Είναι σαν γάλα αλλά φτιαγμένο για ανθρώπους».

 

Διαβάστε επίσης:

 

Plan(e)t: Το πρώτο carbon-negative φυτικό παγωτό τώρα και σε Dubai Chocolate

 

Eταιρείες καφέ ενώνουν τις δυνάμεις τους υπέρ του δικαιώματος άμβλωσης