H Ferrero επεκτείνεται στην αγορά του πρωινού με την εξαγορά της WK Kellogg
Η ιταλική πολυεθνική Ferrero της Nutella ολοκλήρωσε την εξαγορά της αμερικανικής WK Kellogg Co, των ιστορικών δημητριακών πρωινού, έναντι 3,1 δισ. δολαρίων (περίπου 2,6 δισ. ευρώ) και 23 δολαρίων ανά μετοχή.
Ο εκτελεστικός πρόεδρος του ιταλικού ομίλου Giovanni Ferrero, όπως αναφέρει η «Corriere della Sera», έκανε λόγο για «κάτι περισσότερο από απλή εξαγορά», καθώς «αντιπροσωπεύει την ένωση δύο εταιρειών με πλούσια κληρονομιά και γενιές πιστών καταναλωτών». Από την πλευρά της WK Kellog, o CEO Gary Pilnick προσβλέπει σε «περισσότερους πόρους και ευελιξία» για ανάπτυξη των brands αλλά και σε διερεύνηση «ευκαιριών πέραν των δημητριακών», ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στο οικογενειακό υπόβαθρο των δύο εταιρειών.
Η συμφωνία της 10ης Ιουλίου βρίσκει σε αισιόδοξη περίοδο τη Ferrero, παρά τις παγκόσμιες αντιξοότητες του κλάδου CPG: για το 2023/24 ανακοίνωσε έσοδα ύψους 18,4 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 8,9% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο, χάρη στις δραστηριότητές της σε ΗΠΑ και Ιταλία. Για την WK Kellogg, η εξαγορά σηματοδοτεί το τέλος της σύντομης ανεξαρτησίας της, μετά την απόσχισή της από τον κλάδο σνακ της Kellogg Company – ο οποίος ονομάζεται πλέον Kellanova. Στο διάστημα αυτό δεν έλειψαν οι προκλήσεις: η WK Kellogg είδε να μειώνεται η ζήτηση δημητριακών πρωινού, λόγω των καταναλωτικών τάσεων για λιγότερα έξοδα και… υδατάνθρακες, ενώ βρέθηκε επίσης στο στόχαστρο του FDA για το ζήτημα των τεχνητών χρωστικών. Έτσι, οι καθαρές πωλήσεις της WK Kellogg μειώθηκαν κατά 2% το 2024 και προβλέπεται να μειωθούν επιπλέον 2%-3% φέτος.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το «Food Dive», η εξαγορά θα ωφελήσει τη Ferrero και με άλλους τρόπους πέρα από την επέκταση του χαρτοφυλακίου της. Δεδομένου του μεγέθους της βορειοαμερικάνικης αγοράς δημητριακών (12 δισ. δολάρια), η ενσωμάτωση της WK Kellogg θα ενισχύσει τη διαπραγματευτική ισχύ της Ferrero απέναντι στους εμπόρους λιανικής και θα της δώσει την ευκαιρία να βελτιστοποιήσει την εφοδιαστική της αλυσίδα, εξοικονομώντας πόρους για περαιτέρω επενδύσεις.
Η εφεύρεση των Corn Flakes το 1894 από τον Will Keith Kellogg οδήγησε στην ίδρυση της εταιρείας στις αρχές του 20ού αιώνα. Λέγεται ότι τα δημητριακά με βάση το σιτάρι δημιουργήθηκαν τυχαία, πάντως σίγουρα έφεραν επανάσταση στη βιομηχανία πρωινού. Σχεδόν 80 χρόνια μετά την ίδρυσή της, η Ferrero έχει επεκταθεί διεθνώς και αποτελεί την 3η μεγαλύτερη σοκολατοποιία στον κόσμο, διαθέτοντας περίπου 35 brands (μεταξύ αυτών τα Ferrero Rocher και Kinder) σε περισσότερες από 170 χώρες. Η τελευταία εξαγορά ήταν η 21η στην ιστορία της.
Διαβάστε επίσης:
Kinder Joy of moving: H Ferrero κοντά στα παιδιά και τις αξίες του αθλητισμού!
Αυξήστε την πρωτεΐνη στο πρωινό/δεκατιανό σας