Π. Τσινάβος, (ΚΡΙ-ΚΡΙ): H αξία της εξωστρέφειας – Να χτίσουμε προϊόντα με όραμα διεθνές
Ιδιαίτερη μνεία στην αξία της εξωστρέφειας έκανε ο πρόεδρος και CEO της γαλακτοβιομηχανίας ΚΡΙ-ΚΡΙ κ. Παναγιώτης Τσινάβος, στη διάρκεια ομιλίας του σε εκδήλωση με τίτλο «Thessaloniki 2030», που διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη η Grant Thornton.
Όπως είπε χαρακτηριστικά:
«Η λογική είναι να σκεφτόμαστε πέρα απ΄ τα όρια της χώρας. Είναι πεπερασμένη η ελληνική αγορά. Χρειάζεται να σκεφτόμαστε με χάρτη πιο ευρωπαϊκό και πιο παγκόσμιο, να χτίσουμε προϊόντα με όραμα διεθνές» σημείωσε και ανέφερε ενδεικτικά ότι ενώ το μέγεθος της αγοράς του γιαουρτιού στην Ελλάδα διαμορφώνεται σήμερα στα 9 δισ., εκείνο της παγκόσμιας αγοράς φτάνει τα 120 δισ.
Η εταιρεία, με κεφαλαιοποίηση 600 εκατ. ευρώ, εξαγωγές σε 42 χώρες (60% του τζίρου) και 700 εργαζόμενους, έκανε νέο πετυχημένο άνοιγμα στο εξωτερικό, συνδυάζοντας τις αξίες του ελληνικού γιαουρτιού με την απόλαυση του παγωτού, όπως ανέφερε, λανσάροντας το «greek frozen yogurt» (ελληνικό παγωμένο γιαούρτι), που βρίσκεται σήμερα σε όλα τα σούπερ μάρκετ της Ιταλίας και φτάνει μέχρι την Κορέα και την Αμερική.
Η εχθρική δημόσια διοίκηση
Από την άλλη, ως έναν από τους βασικούς εχθρούς του επιχειρείν στην Ελλάδα ο κ. Τσινάβος ανέφερε την αναποτελεσματική δημόσια διοίκηση: «Όσο και να έχει θέληση η κυβέρνηση, αν δεν γίνουν τομές, ώστε η δημόσια διοίκηση να γίνει πιο αποτελεσματική, θα παραμείνει εχθρός του επιχειρείν.
Δεν μπορώ να παρακαλάω το υπουργείο Περιβάλλοντος για τα αυτονόητα, για μια άδεια περιβαλλοντικών όρων και επειδή, παρόλη την προσπάθεια της προϊσταμένης, δεν υπάρχουν αρκετοί υπάλληλοι και δεν είναι επανδρωμένο το αρμόδιο τμήμα, να μην υπάρχει αποτέλεσμα. Έχουμε κάνει επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ την τελευταία δεκαετία και για να πάρουμε μια άδεια, έχουμε έναν δικτατορίσκο της πολεοδομίας σε κάθε νομό και περνάνε μήνες» υποστήριξε ο κ.Τσινάβος και πρόσθεσε ότι, αφού δεν υπάρχουν αρκετοί υπάλληλοι, η κυβέρνηση θα έπρεπε να δουλέψει με τρίτα μέρη, με ικανούς ιδιώτες αξιολογητές, με αυστηρό πάντα έλεγχο και διαφάνεια.