Πώς τα coffee shops και oι roasters θα σχεδιάσουν στρατηγικά την τιμολόγηση των μενού

Πώς τα coffee shops και oι roasters θα σχεδιάσουν στρατηγικά την τιμολόγηση των μενού

Στο τρέχον τοπίο του specialty coffee, οι roasters και οι ιδιοκτήτες καφετεριών αντιμετωπίζουν μια ολοένα και πιο περίπλοκη οικονομική πίεση.

 

Οι τιμές του πράσινου καφέ έφτασαν σε ιστορικά υψηλά στις αρχές του έτους, ωθώντας τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να προσαρμόσουν τις στρατηγικές προμηθειών και να διερευνήσουν εναλλακτικές επιλογές χρηματοδότησης. Εν τω μεταξύ, τα λειτουργικά κόστη συνεχίζουν να αυξάνονται, καθιστώντας τη διαχείριση των ταμειακών ροών ακόμη πιο δύσκολη. Για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί οι επαγγελματίες του καφέ πρέπει να είναι ακολουθήσουν συγκεκριμένη στρατηγική με τις τιμές των μενού τους.

 

Ανταποκρινόμενοι στις αυξανόμενες τάσεις στα ροφήματα

 

Η βιομηχανία του specialty καφέ βιώνει μια μετατόπιση στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ωθώντας τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να υιοθετήσουν άλλες στρατηγικές με τα μενού τους και, κατά συνέπεια, με την τιμολόγησή τους.

 

Το “coffee custamization” έχει αναδειχθεί ως μια από τις πιο κυρίαρχες τάσεις. Ένας αυξανόμενος αριθμός πελατών, ιδιαίτερα εκείνοι της Γενιάς Ζ, βλέπουν όλο και περισσότερο τον εσπρέσο και τα ροφήματα με βάση το γάλα ως συστατικό ή βάση για την οικοδόμηση ενός νέου ροφήματος και όχι ως μια ολοκληρωμένη εμπειρία καφέ. Αναζητούν εξατομίκευση μέσω μιας σειράς σιροπιών, εναλλακτικών γάλακτος, προσθηκών όπως κολλαγόνο ή πρωτεΐνη και εποχιακών καινοτομιών γεύσεων. Αυτή η εξέλιξη αντανακλά μια ευρύτερη επιθυμία των καταναλωτών για εμπειρίες που είναι τόσο εξατομικευμένες όσο και απολαυστικές, ικανοποιώντας όχι μόνο την ανάγκη για καφεΐνη αλλά και για καινοτομία και άνεση.

 

Αυτή η άνθηση του “custamization” δημιουργεί τόσο ευκαιρίες όσο και πολυπλοκότητες για τις στρατηγικές τιμολόγησης του καφέ. Αφενός, επιτρέπει στις επιχειρήσεις να δημιουργούν συναρπαστικές προτάσεις ροφημάτων που οι πελάτες είναι πρόθυμοι να τα πληρώνουν ακριβά.

 

Από την άλλη πλευρά, μετατρέπει την τιμολόγηση του μενού σε μια πολυμεταβλητή εξίσωση όπου η κερδοφορία δεν εξαρτάται μόνο από την ποιότητα και το κόστος του καφέ, αλλά και από την ισορροπία πολλαπλών συστατικών, το καθένα με τις δικές του ευπάθειες στην αλυσίδα εφοδιασμού και διακυμάνσεις τιμών. Παράλληλα, οι καταναλωτές διατηρούν υψηλές προσδοκίες για την ποιότητα του καφέ, δημιουργώντας μια παράδοξη ζήτηση τόσο για δημιουργικές βελτιώσεις στα ροφήματα όσο και για θεμελιώδη αριστεία.

Διαχείριση των αυξήσεων στις τιμές των coffee shops

 

Όλο και περισσότερες καφετέριες τμηματοποιούν πλέον τις προσφορές καφέ στα μενού, αναπτύσσοντας οριοθετημένες ενότητες μενού που βοηθούν στην καθοδήγηση των πελατών. Για παράδειγμα, προσφέρουν τους καφέδες με την υψηλότερη βαθμολογία,τις μικροπαρτίδες και άλλες premium ποικιλίες οι οποίες συνοδεύονται… από premium τιμές, που αντικατοπτρίζουν το πραγματικό τους κόστος. Έτσι δημιουργείται μια αναβαθμισμένη «γευστική εμπειρία» που απευθύνεται στους λάτρεις του specialty καφέ.

 

Εν τω μεταξύ, οι customized επιλογές μενού περιλαμβάνουν ισορροπημένους, σταθερούς καφέδες σε πιο προσιτές τιμές, με «παραδοσιακές» νότες βάσης που διατηρούνται δυνατές με την προσθήκη σιροπιών και άλλων αρωμάτων – μια στρατηγική που βελτιστοποιεί το κόστος των συστατικών και βελτιώνει την τελική γευστική εμπειρία.

Τούτων λεχθέντων, οι πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις καφέ θα είναι εκείνες που θα μπορέσουν να εξισορροπήσουν την παράδοση με την καινοτομία, τη δεξιοτεχνία με την εξατομίκευση και την αποκλειστικότητα με την προσβασιμότητα, και να προσαρμόσουν ανάλογα τις προσφορές και τις τιμές των μενού τους.