coffee news

Γέμισε την κούπα με καφέ άφοβα!

Της Γεωργίας Περιμένη

«Ο καφές πειράζει τα νεύρα», «ο καφές δεν κάνει καλό στην υγεία» και άλλα τέτοια, τα έχουμε ακούσει πολλές φορές. Ευκαιρία όμως να πούμε και κάτι που καταρρίπτει τους μύθους. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, εμφανίζονται όλο και περισσότερες έρευνες που υποστηρίζουν ότι ο καφές έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για τον άνθρωπο. Αρκεί βέβαια να καταναλώνεται με ένα όριο. Αν πίνεις καφέ σε φυσιολογική ποσότητα, τότε έχεις εξασφαλίσει τα θετικά του στοιχεία για τον οργανισμό σου.

Σύμφωνα με έρευνες, λοιπόν, η καφεΐνη βοηθά το αίμα να ρέει πιο γρήγορα, συμβάλλοντας έτσι στην καλή αιμάτωση του εγκεφάλου. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να αντιμετωπίσει τους πονοκεφάλους και τις ημικρανίες, όσο και αν έχουμε την αντίθετη άποψη. Προσοχή όμως, γιατί η επίδραση αυτή είναι προσωρινή. Επομένως, μην στηριχτείς στον καφέ για να σου περάσει ο πονοκέφαλος!

image 1

Άλλη έρευνα υποστηρίζει, ότι όσοι πίνουν καφέ παρουσιάζουν μικρότερα ποσοστά εγκεφαλικών από όσους δεν πίνουν, πράγμα που μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι είναι γεμάτος αντιοξειδωτικά. Έτσι, επιταχύνει και τους παλμούς της καρδιάς. Ωστόσο, τα αντιοξειδωτικά, έχουν ακόμη μια λειτουργία. Αυξάνουν την ευαισθησία των κυττάρων στην ινσουλίνη, γεγονός που βοηθά να ρυθμίζουν το σάκχαρο του αίματός μας! Συνεπώς, όσοι πίνουν καφέ, έχουν λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν διαβήτη.

Έχει αποδειχθεί επίσης, ότι ο καφές όχι απλά δεν πειράζει τα νεύρα, αλλά συμβάλλει στην προστασία από νευρολογικές ασθένειες, όπως το Πάρκινσον ή το Αλτσχάϊμερ, ενώ μειώνει και τον κίνδυνο κατάθλιψης, ιδιαίτερα στις γυναίκες.

image 2

Δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν παρατηρήσει, ότι οι λάτρεις του καφέ παρουσιάζουν σπάνια καρκίνο του ήπατος, καθώς και αυτοί που υποστηρίζουν, ότι ο καφές ενεργοποιεί τον μεταβολισμό, συνεπώς συμβάλλει στο αδυνάτισμα!

Τώρα, ποιο είδος καφέ είναι το πιο υγιεινό; Δύσκολα θα βρούμε μία και μοναδική απάντηση. Το σίγουρο είναι, ότι πιο υγιεινοί είναι οι φιλτραρισμένοι καφέδες, στους οποίους δεν προστίθεται μεγάλη ποσότητα ζάχαρης και γάλα. Προτιμήστε τον espresso και τον ελληνικό (ή τούρκικο για να είμαστε ακριβείς), ο οποίος δεν περιέχει καθόλου λιπαρά.

Βάλτε τέλος στις τύψεις όταν απολαμβάνετε το αγαπημένο σας ρόφημα!


nescafe